ارسال بسته های پستی از بوشهر به خارج از کشور
ارسال بسته های پستی از بوشهر به خارج از کشور

ندای استان:وی بیان کرد: پست خارجه یکی از چندین خدمات شرکت ملی پست است که در دفاتر منتخب فعال و همشهریان می‌توانند برای ارسال هدیه و سوغات به سراسر دنیا اقدام به ارسال مرسوله‌های خود کنند.

به گزارش ندای استان،مدیرکل پست استان بوشهر گفت: از اول سال جاری تاکنون یکهزار و ۴۳۰ مرسوله پستی خارجی در این استان جابه جا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

علی پارسیده افزود: از این تعداد ۷۰۰ مرسوله پستی از استان بوشهر به خارج ارسال و ۷۳۰ مرسوله نیز از دیگر کشورها وارد این استان شده‌است.

وی بیان کرد: پست خارجه یکی از چندین خدمات شرکت ملی پست است که در دفاتر منتخب فعال و همشهریان می‌توانند برای ارسال هدیه و سوغات به سراسر دنیا اقدام به ارسال مرسوله‌های خود کنند.

پارسیده اضافه کرد: مشتریان می توانند برای ارسال مرسوله‌های خود از سرویس سفارشی و یا پیشتاز خارجه استفاده کنند.

وی ادامه داد: زمانی که مشتری به باجه پست خارجه مراجعه می‌کند در حضور مامور گمرک و پست همه محتویات مورد بازبینی قرار می‌گیرد که محتویات شامل ممنوعه‌های پستی و گمرکی نباشد و پس از تائید با توجه به وزن، نوع و سرویس انتخابی مشتری فرم‌های مربوط از سوی فرستنده تکمیل و روی مرسوله الصاق می‌شود.

پارسیده گفت: مشتری آدرس فرستنده و گیرنده را به صورت لاتین و کامل تایپ کرده و مرسوله در کارتن مخصوص (کارتن پلاست) بسته بندی و پس از آن از سوی ماموران گمرک پلمب و در نهایت رسید پستی صادر و مرسوله در سامانه بین المللی سی بی اس ( cbs ) ثبت می‌شود.

وی اضافه کرد: تمام مراحل ثبت مرسوله از لحظه قبول تا تحویل به گیرنده به ریز جزئیات در سامانه رهگیری شرکت ملی پست tracking.post.ir قابل رهگیری است و مشتریان برای پیگیری مرسوله خود می‌توانند به این آدرس مراجعه کنند.

پارسیده یادآور شد: بیشتر مرسولاتی که از طریق پست استان بوشهر ارسال می‌شود هدیه، سوغات و نمونه کالا هستند.

وی با اشاره به پاندمی کرونا گفت: مرسوله هایی که به کشور وارد می شوند ۲ هفته قرنطینه و پس از آن به مقاصد استان‌ها ارسال و تحویل به گیرنده می‌شوند البته مرسوله‌های وارد شده به کشور به سه دسته تقسیم می شوند.

وی افزود: تمامی مرسولاتی که به ایران وارد می‌شوند از سوی ماموران پست و نماینده گمرک مورد بازبینی قرار گرفته و مرسوله‌هایی که معاف از حقوق و عوارض گمرکی هستند به مقاصد ارسال و طبق مقررات توزیع می‌شوند.

مدیرکل پست استان بوشهر گفت: تعدادی از مرسوله‌ها با توجه به ارزش محتویات، از سوی نماینده گمرک محاسبه و به گمرک امانات پستی استان‌ها ارسال تا در مقصد حقوق و عوارض گمرکی از گیرنده دریافت و مرسوله تحویل شود و تعدادی از مرسوله‌ها با توجه به محتویات مرسوله در صورت نیاز به مجور گمرک امانات پستی استان‌ها،گیرنده در دفتر پستی حضور یافته تا تشریفات گمرکی به طور کامل انجام  و مرسوله تحویل به گیرنده شود.

وی یادآور شد: تمام مرسوله‌های پست خارجه شامل حق توزیع و ترخیص گمرکی هستند.

  • منبع خبر : ایرنا