‌اخذ مالیات‌ از خودروهای لوکس‌ با ارزش یک میلیارد تومان
‌اخذ مالیات‌ از خودروهای لوکس‌ با ارزش یک میلیارد تومان

ندای استان: داوود منظور گفت:بر اساس برآوردهای سازمان امور مالیاتی سال آینده این تعداد خودرو ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات می‌پردازند.

به گزارش ندای استان،داوود منظور ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر درآمد‌های مالیاتی را شامل مالیات‌های مستقیم و مالیات بر کالا و خدمات دانست و با اشاره به پیش‌بینی وصول مالیات در لایحه بودجه امسال اظهار داشت: امسال وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی پیش‌بینی و تاکنون ۲۳۰ هزار میلیارد تومان آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال آینده ، ۴۴۹ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی پیش بینی شده است تصریح کرد: درآمد‌های مالیاتی پیش‌بینی شده در لایحه بودجه سال آینده نسبت به امسال رشد ۶۰ درصدی دارد و به ۴۵۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه این افزایش شامل مالیات مستقیم، غیرمستقیم، درآمد، شرکت‌ها و مالیات ارزش افزوده به‌صورت متوازن محقق می‌شود افزود: در سال مالی آینده به بخش‌های اقتصادی شفافی که مالیات را به‌صورت منظم پرداخت می‌کردند و از مودیان مالیاتی منضبط به‌شمار می‌روند فشار وارد شود.

منظور با بیان اینکه مودیان مالیاتی منضبط همانند سال‌های گذشته مالیات پرداخت می‌کنند تصریح کرد: ساماندهی درگاه‌های پرداختی و دستگاه‌های کارت‌خوان یکی از برنامه‌ها است که این مهم از حدود یک ماه گذشته شتاب گرفته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به انتها برسد.

وی سرجمع پوزها قرار گرفته بر روی سامانه سازمان مالیاتی را  ۹٫۵ میلیون دستگاه دانست و گفت: بخش بزرگی از آنها مودی مالیاتی نیستند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی به مالیات خودروهای لوکس پرداخت و ملاک اخذ مالیات از خودروهای لوکس را قیمت خودروها دانست و بیان کرد: افرادی که ارزش خودرو و افراد تحت تکلیف آنها بالای یک میلیارد تومان است باید نسبت به پرداخت مالیات خودرو خود اقدام کنند.

منظور با بیان اینکه بانک اطلاعات خودروها از پلیس راهور و نیروی انتظامی دریافت و ارزش‌گذاری شده گفت: بر اساس اطلاعاتی پایگاه اطلاعات ثبت احوال خانواده‌های مشمول این موضوع مشخص شده است.

وی از شناسایی ۵۵۰ هزار خودرو لوکس در کشور خبر داد و گفت: بر اساس برآوردهای سازمان امور مالیاتی سال آینده این تعداد خودرو ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات می‌پردازند.