کاهش ۵۰درصدی سرقت مسلحانه در بوشهر
کاهش ۵۰درصدی سرقت مسلحانه در بوشهر

ندای استان:سرهنگ سهرابی گفت:در ۹ ماهه نخست امسال وقوع سرقت مسلحانه در استان بوشهر در مقایسه با مدت مشابه در سال ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ندای استان،سرهنگ جوشن سهرابی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با همکاری مردم و تلاش مأموران انتظامی، توفیقات بسیار خوبی صورت گرفته و شاهد موفقیت‌های خوبی هستیم.

وی افزود: اگر در سرقت مغازه، سرقت منزل، سرقت خودرو، سرقت قطعات خودرو، سرقت لوازم داخل خودرو، سرقت موبایل، سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره، سرقت موتورسیکلت همکاری بیشتری از سوی شهروندان با رعایت توصیه‌های پلیس و نکات ایمنی صورت گیرد شرایط امنیتی بهتری در سطح استان ایجاد خواهد شد.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر افزود: در ۹ ماهه نخست امسال وقوع سرقت مسلحانه در استان بوشهر در مقایسه با مدت مشابه در سال ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی باین کرد: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی و دوایر تجسس و با بهره گیری از ظرفیت مشارکت شهروندان و با وقت گذاری و تلاش مضاعف و با اقدامات اطلاعاتی و علمی، در نه ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱۲ درصدی وقوع جرایم خشن جنایی روبه رو هستیم.

انهدام ۱۰۶ باند مجرمانه

سهرابی گفت: دستیابی نسبت کشف ۹۶ درصد در سرقت به عنف، دست یابی به نسبت کشف ۱۶۵ درصدی در جرم خشن، قتل با کشف تعداد ۱۲ فقره قتل معوق و کاهش ۲۳ درصدی این جرم در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل و دست یابی به نسبت کشف ۹۴ درصد در مجموع جرایم سرقت از دیگر دستاوردها در سال جاری بوده است.

وی بیان داشت: با تلاش کاراگاهان پلیس، نسبت کشف کلاهبرداری در نه ماهه سال جاری ۹۶ درصد و در جرم جعل نسبت کشف میزان ۹۶ درصد به دست آمده و وقوع جرم جعل در سال جاری کاهش ۳ درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته داشته است..

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر با اشاره به تلاش شبانه روزی پلیس برای کاهش جرایم سرقت‌های مهم، خشن و خرد در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: این مهم نتیجه کار هدفمند و مؤثر مأموران و کارآگاهان پلیس آگاهی و دوایر تجسس است.

وی افزود: در این راستا در ۹ ماهه سال جاری ۱۰۶ باند مجرمانه در جرایم سرقت شناسایی و منهدم شده که این امر باعث دستگیری ۳۲۰ سارق و ۱۵۵ نفر خریدار اموال مسروقه، کشف هزار و ۱۴۰ فقره انواع سرقت شده و خروجی این تلاش‌ها کاهش میزان ۲۱ درصدی وقوع مجموع جرایم سرقت در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل بوده است.