فروش میلیاردی قبر در بقاع متبرکه بوشهر وجود ندارد
فروش میلیاردی قبر در بقاع متبرکه بوشهر وجود ندارد

ندای استان:جت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور گفت: مبلغی که مردم به بقاع می‌دهند به صورت نذر و هدیه و با تمایل و رضایت خودشان است که به هیات امنا بقعه می‌دهند و میت خود را در آن مکان دفن می‌کنند.

به گزارش ندای استان،حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور در پاسخ به شایعه فروش میلیاردی قبر در بقاع متبرکه استان بوشهر بیان کرد: ما برای دفن اموات در بقاع متبرک اصلا پیشنهاد نمی‌دهیم، چون نظر سازمان اوقاف و امور خیریه بر این است که بقاع متبرک تبدیل به قبرستان نشود.
وی افزود: نگاه این سازمان تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب است که فرمودند بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل بشوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر ادامه داد:، اما به هر حال در جامعه افرادی هم هستند که دوست دارند و نذر یا وصیت می‌کنند که پس از فوت در کنار یکی از بقاع متبرک دفن شوند که ما هم این آمادگی را ایجاد و زمینه سازی می‌کنیم که هیات امنا با آن‌ها وارد مذاکره می‌شود و مبلغ معقولی از آن‌ها دریافت می‌شود.
وی تاکید کرد ما مبلغ میلیاردی برای فروش قبر در استان تا کنون نداشته‌ایم و نخواهیم داشت و دریافت مبلغ هم باید در توان مردم باشد و این مبلغ هم به حساب بقعه واریز می‌شود که کاری به سازمان اوقاف و امور خیریه ندارد و خرج امور عمرانی بقعه می‌شود.
به گفته حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور، مبلغی که مردم به بقاع می‌دهند به صورت نذر و هدیه و با تمایل و رضایت خودشان است که به هیات امنا بقعه می‌دهند و میت خود را در آن مکان دفن می‌کنند.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما