پایان آسفالت راههای روستایی استان؛ بزودی
پایان آسفالت راههای روستایی استان؛ بزودی

ندای استان:علم گفت: استان بوشهر در آسفالت راه‌ روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز پیشرفت خوبی داشته و تنها ۱۰ روستا باقی مانده که تلاش می‌شود هرچه زودتر اجرایی شود.

به گزارش ندای استان، سید حمید رضا علم در نشست خبری به مناسبت روز حمل و نقل افزود: جاده ریز – سرچشمه ۱۷ کیلومتر طول دارد که تنها ۶ کیلومتر آن باقی مانده که تلاش می‌شود تا خرداد آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی بیان کرد: برای اجرای پروژه راه روستایی ۲۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان بوشهر یادآور شد: همچنین استان بوشهر در آسفالت راه‌ روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز پیشرفت خوبی داشته و تنها ۱۰ روستا باقی مانده که تلاش می‌شود هرچه زودتر اجرایی شود.

علم گفت: تنها راه روستایی استان که فاقد آسفالت است، مجور ریز – سرچشمه در شهرستان جم می باشد که با توجه به پیشرفت خوب آن بزودی جشن آسفالت روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: استان بوشهر ۲هزار و ۲۴۶ کیلومتر راه‌ روستایی دارد که ۹۹ درصد آسفالت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر تصریح کرد: استان ۴۷ نقطه حادثه خیز دارد که حدود ۲۱ نقطه آن آرام‌سازی و آشکارسازی، ۱۶ نقطه آن نیازمند اعتبار برای اصلاح هندسی است. از این تعداد ۹ نقطه حادثه خیز برطرف شده است.

علم با بیان اینکه سامانه ۱۴۱ برای اطلاع‌رسانی ویژه رانندگان فعال است، بیان کرد: راهداری استان بوشهر نزدیک به ۴۰۰ نیروی فعال و ۱۶ راهدارخانه دارد که به‌طور مرتب و شبانه‌روزی در جاده در حال گشت هستند.

این مقام مسئول گفت: استان بوشهر یکی از بزرگ‌ترین سامانه جاده‌ای را با ۶۴ دوربین کنترل سرعت و ۱۹ نظارت تصویری، چهار باسکول دریایی، ۵۴ دستگاه تردد شمار و هشت تابلوی وی‌ام اس دارد که به رانندگان وضعیت جاده را اطلاع‌رسانی می‌کند.