آموزش و پرورش: دانش‌آموزان در مدرسه به کرونا مبتلا نشده‌اند
آموزش و پرورش: دانش‌آموزان در مدرسه به کرونا مبتلا نشده‌اند

ندای استان:مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوشهر: هیچ کدام از ۱۶ دانش‌آموزی که کرونا آن‌ها مثبت اعلام شده در مدرسه به این بیماری مبتلا نشده‌اند.

به گزارش ندای استان؛ روز گذشته خبری مبنی بر ابتلای ۱۶ دانش آموز به کرونا در فضای مجازی منتشر و اعلام شد از این شمار پنج نفر هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده بودند، چهار دانش‌آموز مقطع ابتدایی مجوز دریافت واکسن نداشتند، یک دانش‌آموز یک نوبت واکسن تزریق کرده بود و شش نفر از دانش‌آموزان مبتلا نیز واکسن کرونا را تزریق نکرده بودند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوشهر در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: ستاد مقابله با کرونا این شهرستان به صورت هفتگی در فرمانداری برگزار و آمار‌ها دقیق تجزیه و تحلیل می‌شود.

فرامرز سلیمی فرد عنون کرد: هیچ کدام از ۱۶ دانش آموزی که دیروز ابتلای آن‌ها به کرونا تایید شد در مدرسه مبتلا به این ویروس نشده‌اند و ممکن است این اتفاق در مجالس خصوصی، خانواده و جا‌های دیگری رخ داده باشد.

وی ادامه داد: اگر می‌گوییم در هیچ مدرسه‌ای این اتفاق نیفتاده به دلیل این است که  ما تاکید زیادی از نظر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس  به همکاران خود داشته‌ایم و سلامت دانش آموزان اولویت اول ما است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوشهر گفت: حضور دانش آموزان در مدارس  هفته‌ای یک تا ۳ بار است و ما گروه‌هایی داریم که به صورت مداوم دستورالعمل‌های بهداشتی را در مدارس رصد می‌کنند.

وی عنون کرد:  به صورت مجازی هم با مدیران مدارس جلسه  داریم  و پیام‌های بهداشتی را در اختیار همکاران خود قرار می‌دهیم، همچنین در شبکه شاد هم پیام‌ها را به دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان می‌دهیم.

سلیمی فرد به این نکته هم اشاره کرد که بضاعت ما برای تهیه وسایل بهداشتی در مدارس  بسیار کم است و مانند کشور‌های توسعه یافته نیست.

وی عنوان کرد: با این حال همه سعی و تلاش خود را انجام داده‌ایم که سلامتی دانش آموزان و همکاران فرهنگی حفظ شود و باید همه کمک کنیم تا از این مرحله عبور کنیم.