کلاهبرداری از مغازه داران بوشهری با کارتخوان
کلاهبرداری از مغازه داران بوشهری با کارتخوان

ندای استان:رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر از فروشندگان خواست وقتی مشتریانشان در حال پرداخت وجه از دستگاه کارتخوان هستند، مراقب باشند که واریز وجه صورت گیرد.

به گزارش ندای استان؛ سرهنگ جوشن سهرابی گفت: به تازگی اشخاصی با مراجع به فروشگاه‌ها، پس از خرید برای پرداخت وجه از طریق دستگاه کارتخوان، بدون کشیدن کارت بانکی، مبلغ را وارد کرده با فشردن دکمه (سبز رنگ) دستگاه کارتخوان اقدام به چاپ رسید می‌کنند و فروشنده بدون توجه و دقت به انتقال موفق و فقط با دیدن مبلغ رسید، متوجه کلاهبرداری نمی‌شود.

او افزود: با توجه به اینکه دستگاه‌های کارتخوان قابلیت چاپ مبلغ و ارائه رسید بدون کشیدن کارت را دارند، فروشندگان باید هنگام استفاده از کارتخوان دقت کنند تا عملیات واریز وجه به درستی انجام گیرد.

رئیس پلیس آگاهی بوشهر همچنین از مردم خواست رمز عبور کارت بانکی‌شان را به هیچ عنوان به دیگران ندهند. همچنین آن‌ها را به صورت دوره‌ای تغییر دهند و در صورت دیدن موارد مشکوک در دستگاه‌های کارتخوان مثل شکستگی، وجود شئ اضافی در دستگاه و … به سرعت به شعبه مورد نظر اطلاع دهند.

یک مورد کلاهبرداری با کارتخوان مغازه

در یکی از این پرونده ها، خانمی جوان با ارائه شکایت به پلیس گفته: دو مرد جوان حدوداً ۳۵ ساله که یکدیگر را «بهروز» و «رامین» صدا می‌کردند به مغازه تزئیناتی او مراجعه و کاغذ دیواری را به ارزش یک و نیم میلیون تومان سفارش دادند. پس از خرید از آن‌ها درخواست کرده که کارت بانکیشان را بدهند تا مبلغ را با استفاده از دستگاه پوز برداشت کند اما فردی که رامین نام داشته درخواست می‌کند که خودش کارت بکشد؛ این خانم نیز دستگاه کارتخوان را در اختیار رامین می‌گذارد اما در این حین بهروز به بهانه پرسیدن قیمت کالاهای دیگر با این خانم صحبت می‌کند و کمی بعد رامین می‌گوید که مبلغ دو میلیون تومان کارت کشیده و این خانم باید ۵۰۰ تومان را به صورت نقد پس بدهد.

این خانم اظهار می‌کرد که پس از مشاهده رسید دستگاه کارتخوان‌، ادعای وی را باور کرده و پس از تحویل دادن کالاهای خریداری شده، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان نیز به وی پرداخت کرده است؛ تا اینکه چند روز پس از این اتفاق این خانم در حال حساب و کتاب بوده که متوجه یک کسری مالی شده و با بررسی دقیق تر متوجه می‌شود دو پرینت یکسان از دستگاه کارت خوان در اختیار دارد و رامین به جای کشیدن مبلغ، پرینت قبلی کارتخوان را به وی تحویل داده است.