ماهانه ۷۵۰۰ متر کابل دزدیده می شود/طلب ۶۰ میلیاردی مخابرات
ماهانه ۷۵۰۰ متر کابل دزدیده می شود/طلب ۶۰ میلیاردی مخابرات

ندای استان:مهرپویا گفت:با وجود همکاری نیروی انتظامی در راستای نگهداری اموال مخابرات اما باز هم سرقت سیم و کابل‌های هوایی در نقاط شهری و روستایی استان بوشهر به ۲ برابر افزایش یافته است.

به گزارش ندای استان،مدیر مخابرات منطقه بوشهر گفت: میزان مطالبات این شرکت از دستگاه‌های اجرایی، اپراتورها و مشترکان مردمی ۶۰ میلیارد تومان است.

علی مهرپویا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: براساس بررسی‌های انجام شده ۳۰ درصد از مشترکان تلفن ثابت استان بوشهر قبض‌های تلفن خود را به موقع پرداخت نمی‌کنند.

وی بیان کرد: میانگین زمان پرداخت تلفن ثابت در استان بوشهر ۱۸۰ روز است براین اساس قبض‌ها هر ۶ ماه یک بار پرداخت می‌شود این درحالی است که پرداخت قبض‌ها در دیگر استان‌ها در هر ۶۰ روز (هر ۲ ماه ) انجام می‌شود.

مهرپویا اضافه کرد: استان بوشهر در بخش پرداخت قبض‌ها از سوی مردم جزء ۱۰ استان آخر کشور است.

افزایش ۲ برابری سرقت کابل‌ و سیم مخابرات   

مدیرمخابرات منطقه بوشهر اظهار کرد: با وجود همکاری نیروی انتظامی در راستای نگهداری اموال مخابرات اما باز هم سرقت سیم و کابل‌های هوایی در نقاط شهری و روستایی استان بوشهر به ۲ برابر افزایش یافته است.

مهر پویا ادامه داد: ۶۰ درصد از سارقانی که شناسایی شده اند برای بار چندم اقدام به سرقت کرده و  این نشان می‌دهد جرائمی که برای سارقان در نظر گرفته شده پیش‌گیرانه و بازدارنده از ارتکاب جرم نیست.

به گفته مهر پویا سرقت سیم و کابل‌های مخابرات باعث قطعی اینترنت و محروم شدن دانش آموزان از کلاس‌های آنلاین می‌شود؛ به همین دلیل از دستگاه‌های قضایی، انتظامی و امنیتی انتظار می‌رود شرکت مخابرات منطقه بوشهر را همراهی کنند تا میزان سرقت به کمترین میزان برساند.

وی یادآور شد: میانگیان ماهانه سرقت سیم و کابل هوایی مخابرات در استان بوشهر هفت هزار و ۵۰۰ متر است.

انبار تجهیزات تلفن همراه برای ۲۰ نقطه به دلیل همراهی نکردن مردم 

مهر پویا گفت: استان بوشهر جزء محدود استان‌هایی است که در انبارها تجهیزات کامل تلفن همراه برای ۲۰ نقطه استان وجود دارد اما به دلیل مخالفت مردم و همکاری نکردن دستگاه‌های دولتی امکان نصب و توسعه فراهم نشده است.

به گفته مهرپویا با توجه به اینکه اجاره سالانه فضای سبز و پارک‌های محله ای از سوی مخابرات برای نصب این تجهیزات پرداخت می شود؛ شهرداری‌ها مانند برخی دیگر از استان‌ها فضای سبز پارک‌های محله ای را در اختیار شرکت مخابرات بگذارند تا بتوانیم توسعه تلفن همراه را انجام دهیم.

وی ادامه داد: افزون بر فضا وجود معارض عمومی با اعتقاد براینکه نصب تجهیزات و دکل‌های تلفن همراه سرطان زا است از دیگر مسائل و مشکلات شرکت مخابرات است.

مهرپویا یادآور شد: مراکز شهرستان‌های دیلم (شمال شهر) ، گناوه (بلوار جمهوری)، دشتستان (شهرک فرهنگیان برازجان)، بوشهر (میدان انتظام) و کنگان (شهرک فرهنگیان) از جمله مناطقی هستند که فضای سبز در آنها اجاره شده اما مردم جلو توسعه کار را گرفته‌اند این درحالی است که مردم همین مناطق بیشترین نارضایتی را از پوشش نیافتن تلفن همراه دارند.

میزان مطالبات شرکت مخابرات استان بوشهر ۶۰ میلیارد تومان است

مدیرمخابرات منطقه بوشهر با اشاره به اینکه براساس استعلام انجام گرفته شده از سوی سازمان انرژی اتمی که تشعشعات تلفن همراه مجاز و در حد استاندارد جهانی است گفت: هیچ مدرک و دلیلی مبنی براینکه این تجهیزات بیماری و یا منجر به اختلال در زندگی عادی وجود ندارد.

مهر پویا اضافه کرد: طی ۱۸ سال گذشته شرکت مخابرات هیچ افزایش تعرفه ای نداشته بلکه طی ۲ مرحله با کاهش تعرفه ها روبرو بوده این درحالی است که افزایش ۳۰۰ درصدی هزینه‌ها را در این مدت تجربه کرده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت مخابرات یک شرکت خصوصی با درآمد و هزینه مشخص است که اگر حمایت نشود به ورشکستگی می‌رسد گفت: سهامداران شرکت مخابرات ایران برای پشتیبانی از این شرکت و اجرای طرح‌های توسعه ای، نگهداری و بهینه سازی سیستم از منابع بانکی استفاده می‌کنند اما این کمکها تا حدی است.

مدیر مخابرات منطقه بوشهر با بیان اینکه میانگین درآمد هر خط تلفن پنج هزار تومان و هزینه نگهداری آن ۲۵ هزار تومان است اظهار کرد: تاخیر در ترمیم خرابی‌ها به دلیل همخوانی نداشتن درآمد و هزینه است.

به گفته مهر پویا تمام اپراتورها از بستر مخابرات برای ارائه سرویس استفاده می‌کنند و ورشکستی این شرکت به معنی از بین رفتن همه اپراتورها و اگر تعرفه ها تغییر نکند تامین دستگاه‌های پشتیبان سخت است.

وی تاکید کرد: امروز شرکت مخابرات به دنبال افزایش تعرفه ها نیست بلکه خواسته این شرکت تغییر مدل پرداخت تعرفه است و افراد متناسب با کاری که انجام می‌دهند باید هزینه پرداخت کنند تا فشاری بر مردم وارد نشود.

مدیرمخابرات منطقه بوشهر گفت: این شرکت با اقدامی جهادی باتوسعه پهنای باند مرکز استان و شهرستانها کار را راحت تر کرد و شرایط را به نحوی انجام داد که ترافیک منتهی به شبکه اینترنت قابل کنترل و استفاده باشد

مهر پویا افزایش ۲ برابری پهنای باند در ورودی مرکز استان و ۱۰ برابری مراکز شهرستان‌ها را از جمله اقدامات شرکت مخابرات در هشت ماه گذشته عنوان کرد و گفت: به این ترتیب پهنای باند ورودی به مرکز استان از ۱۰ به ۲۰ گیگ افزایش یافت.

بوشهری‌ها سیم کارت‌های خود را به‌روز کنند

مدیر مخابرات منطقه بوشهرافزایش چهار هزار تلفن ثابت، ۶هزار و ۵۰۰ مشترک فیبر نوری و ای دی اس ال اینترنت بر بستر سیم و فیبر، نصب ۹ دکل جدید مخابراتی برای افزایش پوشش تلفن همراه، افزایش تکنولوژی اینرنت موبایل ۴جی و ۳ جی در ۲۵ نطقه استان، پاسخگویی به یک میلیون و ۲۰۰هزار مشترک در سامانه پاسخگویی ۱۱۸، پاسخگویی به ۲۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت از جمله خدمات این شرکت در هشت ماه گذشته است.

وی یادآور شد: بعد از مدتها با تعویض تجهیزات سیمی قدیمی مشکل کابل و سرعت اینترنت درمنطقه شغاب شهر بوشهر برطرف شد همچنین در قسمتی از منطقه خواجه ها نیز توسعه کابل و تعویض بستر و فیبر نوری و برای نخستین بار در منطقه امامزاده با توجه به کمبود امکانات تلفن سیمی اینترنت بر بستر رادیو برای مشترکان ارائه شد.

مهر پویا گفت: در ۲۵ نقطه شهری و روستایی در شهرهای دیر، برازجان، بوشهر و تنگستان افزایش پهنای باند و پوشش تلفن همراه  به میزان ۴۰ درصد انجام شد و  قرار است تاپایان ۱۴۰۰ ، ۱۲ نقطه جدید برای پوشش تلفن همراه در مناطق شهری و روستایی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: امسال در شهر بوشهر سرویس جدید وی دی اس ال که از نظر سرعت از ای دی اس ال جلوتر است به صورت آزمایشی راه اندازی شد که اگر استقبال زیاد باشد سرعت آن تا ۵۰ مگ می رسد و فقط مخابرات آن را ارائه می کند.

مهر پویا با بیان اینکه تمام شهرهای استان به ۳ و ۴ جی مجهز هستند گفت: ۳۰ درصد مشترکان تلفن همراه استان بوشهر سیم کارتهای خود را به روز رسانی نکردند و همین امر موجب کاهش سرعت آنتن دهی تلفن همراه می شود.

وی با اشاره به سیم کارت‌های جدیدی به نام یوسیم گفت: شرکت مخابرات استان این آمادگی را دارد که تمام سیم کارت‌های قدیم استان را به صورت رایگان تعویض کند به نحوی که برای سیم کارت‌های اعتباری ۱۰ گیگ و سیم کارت دائمی ۱۵ کیگ اینترت تلفن همراه داده می شود.

  • منبع خبر : ایرنا