یک سوم بوشهری‌ها پرونده بسیجی دارند
یک سوم بوشهری‌ها پرونده بسیجی دارند

ندای استان:فرمانده سپاه استان بوشهر گفت: یک سوم مردم استان بوشهر بسیجی هستند و در سامانه پرونده دارند، اما همه مردم این استان بسیجی به شمار می‌روند که در وقت نیاز پای کار هستند.

به گزارش ندای استان،سردار علی رزمجو فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در آستانه هفته بسیج در جمع خبرنگاران بیان کرد: در هفته بسیج امسال ۵۲ میلیارد تومان طرح در استان افتتاح یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود که راه‌اندازی مرکز درمانی بسیجیان در شهرستان دشتی، افتتاح درمانگاه دندانپزشکی ولایت و بهره‌برداری ۱۰طرح محرومیت زدایی از مهم‌ترین آن‌ها است.

او افزود: برای گرامیداشت هفته بسیج ۲هزار و ۳۵۰ برنامه در استان پیش بینی شده است که رزمایش جهادگران بسیج، برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری، افتتاح ستاد ناحیه مقاومت در جزیره خارگ، همایش فرماندهان پایگاه‌ها، همایش نقش مدیر تراز انقلاب اسلامی و رسانه مطالبه‌گر و رزمایش اقتدار بسیجیان از جمله آن‌ها به شمار می‌رود.

فرمانده سپاه استان بوشهر ادامه داد: قرار است همزمان با هفته بسیج، با تخصیص ۴۰۰ میلیون تومان تعدادی از زندانیان نیازمند استان آزاد شوند.

رزمجو گفت: از آغاز امسال تاکنون ۳۷ میلیارد و ۵۴۹ میلیون تومان کمک مومنانه در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گرفته است.

او همچنین با اشاره به اینکه به همت سپاه دو مرکز درمانی در دلوار و کنگان راه اندازی می‌شود، به فعالیت‌های صورت گرفته در طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج جامعه پزشکی پرداخت و عنوان کرد: در اجرای این طرح، ۴۰۵ تیم مراقبت، رهگیری، نظارتی و حمایتی در استان تشکیل شد که ۲۸۶هزار و ۲۴۸ بازدید انجام دادند و ۲۸۹هزار و ۷۳۷ نفر را رهگیری کردند.

فرمانده سپاه استان بوشهر، انجام ۱۶۸هزارو ۶۳۵ تست سریع کرونا، مراقبت از هزار و ۲۵۶ نفر و ارائه کمک کالایی به سه هزار و ۳۸۱ خانوار را از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در اجرای طرح شهید سلیمانی برشمرد.

رزمجو به این مورد هم اشاره کرد که در هفته بسیج، درمانگاه تخصصی صحرایی در برخی شهرستان‌ها راه‌اندازی خواهد شد.

او شعار امسال هفته بسیج را «بسیج پاره تن مردم است»  عنوان کرد و افزود: هرچند یک سوم مردم استان بوشهر بسیجی هستند و در سامانه پرونده دارند، اما همه مردم این استان بسیجی به شمار می‌روند که در وقت نیاز پای کار هستند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر بیان کرد: مجاهدت خداپسندانه و مردم پسندانه از هدف‌های مهم بسیج است و در ۴۲ سال گذشته بسیج در تمام عرصه‌های دفاع از انقلاب اسلامی اعم از دفاع سخت، تامین امنیت داخلی، مقابله با جنگ نرم و فرهنگی تا مدیریت ویروس کرونا حضور داشته است.

۲۹ آبان تا پنجم آذر هفته بسیج است.