هشت کتاب نویسندگان گناوه ای رونمایی شد
هشت کتاب نویسندگان گناوه ای رونمایی شد

ندای استان:همزمان با بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی در آئینی با حضور علاقه مندان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی دوشنبه شب هشت کتاب از نویسندگان گناوه ای رونمایی شد.

به گزارش ندای استان،مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر در این آئین گفت: همه وظیفه داریم  به توسعه کتابخوانی در بین خانواده‌ها کمک کنیم.

محمد مظفری افزود: برای تغییر وضعیت موجود در حوزه کتابخوانی  همه باید به دولت کمک کنند.

وی با  بیان اینکه  دولت به تنهایی نمی‌تواند دراین حوزه به کل جامعه خدمات ارایه دهد، گفت:  ورود پررنگ تر  سازمان های مردم نهاد  به این حوزه  نیاز امروز جامعه است.

مظفری با تقدیر  از برگزاری  برنامه ضیافت کتاب توسط انتشارات دریانورد طی ده سال گذشته در بندرگناوه  افزود: این چنین برنامه هایی باید در کل شهرستان‌های استان بوشهر  الگوگیری و اجرا شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر اظهارداشت: هرساله فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزه کتاب استان بوشهر اتفاق می‌افتد که اگر این رویدادها منجر به بالا رفتن سرانه مطالعه در استان نشود ارزشی ندارد.

وی با انتقاد از نداشتن برنامه‌ای مدون برای توسعه کتابخانه‌های روستایی، افزود: به همت سازمان‌های مردم نهاد استان و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر،  طرحی برای راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی با همکاری شوراها و دهیاری‌ها آغاز شده است.

در برنامه ضیافت کتاب که به مناسبت هفته کتابخوانی برگزار شده هشت کتاب از نویسندگان این شهرستان  شامل سربازان صفر درجه در چهار راه ناخدا اثر عبد الکریم نیسنی ، حامیان و حافظان میراث مکتوب از حمید قیصری ، نگره ای بر ریگستان  و چکیده های خامه آثار حسین جواهری ،همسایه دریا از محمد مذکوری ، نامه گناوه کتاب هفتم از غلامحسین دریانورد، درآمدی بر تئاتر مقاومت و گفتمان هفتم آثار جهانشیر یاراحمدی ، دلان نمک از حسین زارعی و پروانه ای در من می رقصد از زهرا محمدپور  رونمایی شد.

  • منبع خبر : ایرنا