ندای استان: هوشنگ هوشمندی به عنوان سرپرست اداره کل گمرک شهرستان گناوه معرفی شد.

به گزارش ندای استان، مصطفی خسروی  روز یکشنبه در جلسه  معارفه سرپرست اداره کل گمرک شهرستان گناوه افزود: اگر جمهوری اسلامی در چندسالی که دشمنان قسم خورده و ایادی آن قصد داشتند با تحریم اقتصادی ، فشار را بر مردم وارد کنند که در خیابان‌ها بریزند و به‌نوعی نظام را ساقط کنند، گمرک یکی از بی‌بدیل ترین سازمان هایی است که توانست در برابر این ترفند مذبوحانه نقش اساسی ایفا کند.

وی اظهارداشت: مدیران ارشد گمرک به استناد خدمتگزاری به مردم با سران سه قوه قضاییه مصوبه‌ای اخذ کردند که به صورت درصدی کالا و مواد اولیه را در گمرکات خارج کنند تا به دست تولید کننده برسد.

خسروی اظهارکرد: گمرک با یک رایزنی نقش خود را در زمان تحریم‌ها بخوبی ایفا کرد و اجازه نداد که مردم زیر فشار قرار بگیرند و در این چندساله  حتی در بحث رسوب کالاها  که متولی آن نبودیم ورود و سردمدار آن شدیم.

مدیرکل دفتر مرکزی حراست و امور انتظامی گمرک جمهوری اسلامی ایران  با اشاره به اینکه یکی از شعارهای دولت مردمی آیت الله رئیسی مبارزه با فساد بوده است، گفت: مجموعه گمرک در این راستا  و رسالت و خدمتگزاری به مردم و نظام  از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

خسروی ادامه داد: برهمین اساس در سفر استانی رئیس جمهوری به استان بوشهر و جلسات مختلفی که در حوزه ستاد قاچاق کالا برگزار و با توجه به پیشنهادهای استاندار بوشهر در تلاشیم که یک بستری  برای ساماندهی کالا در بنادر استان ایجاد کنیم و به نتایح خوبی دست یافتیم.

مشاور رئیس کل گمرکات ایران افزود: تلاش داریم تا در بحث ترانزیت،  زیرساخت‌های خوبی در استان بوشهر ایجاد کنیم و پیشنهادهایی در این زمینه به  رئیس کل گمرکات ارایه شده تا در برخی از نقاط استان اجرا شود.

وی بیان کرد: در این زمینه درصددیم که بخشی از امکانات و خدمات در ایجاد زیرساخت‌های استان بوشهر با کمک  و ترغیب بخش خصوصی دنبال شود.

گمرک در بی اثر کردن تحریم‌ها نقش اساسی داشته است

وی ادامه داد:  زیرساخت هایی باید در مبارزه با قاچاق کالا داشته باشیم تا دائم همدیگر را محکوم نکنیم و در ظن اتهام قرار ندهیم .

مدیرکل دفتر مرکزی حراست و امورانتظامی گمرک جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سالم سازی و صیانت از نیروی انسانی به عنوان وظیفه ذاتی و اولویت در گمرک کشور است، گفت: به غیر از ۱۴ معصوم (ع) همه در مظان اتهام و خطا هستند اما  باید آدم‌های خوب و توانمند و با تجربه در هر سازمانی ازجمله گمرک تقویت شوند و اگر کسی به  بیراهه می‌رود باید آسیب شناسی و برخورد شود.

وی اظهارداشت: در بحث مقابله با فساد در کنار دستگاه‌های نظارتی و اطلاعات  و پلیس امنیت اقتصادی هستیم اما کار ما بحث نرم افزاری و بعد از آن سخت افزاری است.

خسروی یادآورشد: سرپرست جدید اداره کل گمرک گناوه  با دارابودن ۲۹ سال سابقه کار در این مجموعه انسانی توانمند و  یکی از شاخصه‌های آن صداقت و مسلط بودن بر گمرک است و انتظار داریم مسئولان شهرستان همکاری لازم با ایشان داشته باشند.

در این جلسه هوشنگ هوشمندی به عنوان سرپرست اداره کل گمرک شهرستان گناوه معرفی شد.

گمرک شهرستان گناوه از گمرکات فعال استان بوشهر است.

  • منبع خبر : ایرنا