خبر خوش برای صیادان بوشهری
خبر خوش برای صیادان بوشهری

ندای استان:معاون استانداری بوشهر گفت: با پیشنهاد استان بوشهر و دستور وزیر کشور با افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی به ۱۵۰ اسب بخار موافقت شد.

به گزارش ندای استان،محمد تقی ایرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر در نشست بررسی مشکلات شناور‌های صیادی، بیان کرد: در سال‌های اخیر به سبب صید بی‌رویه، ذخایر آبزیان در آب‌های این استان کم شده است و صیادان باید به صیدگاه‌هایی با مسافت طولانی‌تر سفر کنند.

او یکی از مطالبات صیادان را افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی دانست و افزود: سفر به این صیدگاه‌ها برای برخی از صیادان به سبب پایین بودن قدرت موتور قایق‌هایشان با مشکلاتی همراه بود و از طرفی هم ممکن بود گرفتار امواج دریا، و یا با کمبود سوخت رو به رو شوند.

معاون استانداری بوشهر ادامه داد: برای تحقق مطالبات صیادان، افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی و تجهیز این شناور‌ها با امکاناتی مانند بی‌سیم مورد توجه ویژه قرار گرفت.

ایرانی بیان کرد: این مطالبه بحق صیادان بوشهری در سفر اخیر وزیر کشور بررسی شد و اکنون با پیشنهاد استان بوشهر و دستور احمد وحیدی وزیر کشور و رئیس شورای امنیت، با افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی به ۱۵۰ اسب بخار موافقت شد.

او گفت: درباره استفاده قایق‌های صیادی از بی‌سیم،  این مهم برای کار کارشناسی و راهکار‌های لازم به اداره کل بنادر و دریانوردی واگذار شده است که ان‌شاءالله بعد از ارائه نظر کارشناسی، در این زمینه تصمیم‌گیری می‌شود.