واکسیناسیون روی دور تند؛تزریق حدود ۷۴۳ هزار دوز در بوشهر
واکسیناسیون روی دور تند؛تزریق حدود ۷۴۳ هزار دوز در بوشهر

ندای استان:دکتر کشمیری گفت: تا کنون ۷۴۲ هزار و ۹۰۵ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است که یعنی ۳۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.

به گزارش ندای استان، دکتر سعید کشمیری در نشست ستاد مدیریت کرونا در استان بوشهر با قدردانی از رشادت‌های شهدا به ویژه شهدای ۸ سال دفاع مقدس و شهدای مدافع سلامت بیان کرد: کار‌های صورت گرفته در حوزه سلامت استان برای مبارزه با ویروس کرونا را در سه رده پیشگیری، درمان و ایمن‌سازی می‌توان تقسیم کرد که همکاران بهداشتی حوزه سلامت استان بوشهر در هر سه زمینه حضور و فعالیت چشمگیری داشته‌اند.
وی افزود: این افراد در شیوع کرونا گمنام بوده‌اند، ولی نقش اساسی ایفا کردند و اکنون هم که در مرحله ایمن‌سازی هستیم در حال واکسیناسیون مردم هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ویروس کرونا یکی از مهم‌ترین بحران‌هایی است که مردم را درگیر کرده و تمام جنبه‌های زندگی مردم را دخیل کرده است، کرونا فقط یک بحث درمانی نیست بلکه بحث سیاسی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که تمام جنبه‌های زندگی در آن دخیل است و همه‌گیری کرونا در همه ابعاد زندگی تأثیر داشته است.
دکتر کشمیری با اشاره به تزریق روزانه واکسن به ۱۵ هزار نفر در این استان، بیان کرد: جمعیت هدف بالای ۱۸ سال استان ۷۵۰ هزار نفر است که حدود ۳۵ درصدشان هر دو نوبت واکسن خود را تزریق کرده‌اند.