همت بلند جهاد دانشگاهی برای سرعت واکسیناسیون در بوشهر
همت بلند جهاد دانشگاهی برای سرعت واکسیناسیون در بوشهر

ندای استان:با توجه به ضرورت و اهمیت رسیدن به ایمن سازی ۷۰ درصدی باید مردم استقبال بیشتری از واکسیناسیون داشته باشند.

به گزارش ندای استان؛ رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: این مجموعه براساس تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار است هفت مرکز واکسیناسیون در استان راه‌اندازی کند که می تواند به سرعت بخشیدن واکسیناسیون منجر شود.

علی احمدی زاده در آیین افتتاح مرکز واکسیناسیون خورموج افزود: تاکنون ۲ مرکز در بوشهر (مصلای نماز بوشهر و منطقه تنگک) و یک مرکز نیز در شهر خورموج راه‌اندازی شده و مابقی نیز اوایل هفته آینده در دشتستان، کنگان و گناوه فعال خواهند شد.

وی بیان کرد: مرکز واکسیناسیون تنگک ظرفیت روزانه تزریق ۸۰۰ دُز واکسن دارد اما به دلیل استقبال کم مردم کمتر روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ دُز واکسن تزریق می‌شود این درحالی است که با توجه به ضرورت و اهمیت رسیدن به ایمن سازی ۷۰ درصدی باید مردم استقبال بیشتری از واکسیناسیون داشته باشند.

احمدی زاده در باره مرکز واکسیناسیون دشتی گفت: این مرکز ظرفیت روزانه هزار دُز واکسن دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر افزود: این مراکز همه روزه به صورت ۲ شیفت صبح از ساعت ۸  تا ۱۳ و بعدازظهر ساعت ۱۷ تا ۲۱ فعال و به مردم خدمات رسانی خواهند کرد.

وی یادآور شد: پیش از این نیز جهاد دانشگاه اقدام به راه‌اندازی یک آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان بوشهر کرد که تاکنون هشت هزار تست با تعرفه دولتی در استان انجام داده است.