عضو اصلی باند کلاهبرداری اینترنتی ساکن کشور ترکیه در بوشهر دستگیر شد
عضو اصلی باند کلاهبرداری اینترنتی ساکن کشور ترکیه در بوشهر دستگیر شد

ندای استان:فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش و اقدام ویژه کارشناسان سایبری در پلیس فتا، یکی از اعضاء اصلی باند فیشینگ کاران که ساکن کشور ترکیه بود، به محض ورود به شهر بوشهر شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ندای استان، سردار حیدر سوسنی بیان داشت: از سال گذشته،چندین نفر مالباخته به پلیس فتا مرکز استان مراجعه و اعلام داشتند که موجودی حساب های بانکی آنها توسط افرادی ناشناس و به صورت اینترنتی،برداشت و به سرقت رفته که در تحقیقات اولیه مشخص گردید تمام وجوه حاصل از جرایم به چند شماره حساب خاص منتقل و متهم یا متهمان نیز از یک شماره همراه مشخص استفاده کرده اند.

وی با اشاره به اینکه پس از احضار صاحب شماره حساب و تلفن همراه،معلوم گردید که این شماره حساب بانکی و شماره همراه در اختیار وی نبوده و از سرنوشت آنها اطلاعی ندارد. افزود: با پی جویی سرنخ های دیجیتال مجرمانه،هویت واقعی متهم اصلی که از بستگان صاحب حساب بود شناسایی و مشخص شد که متهم بوشهری و ساکن خارج از کشور است و تمامی برداشت ها و سرقت های اینترنتی توسط اعضاء یک باند از همدستان این فرد در قالب طراحی درگاه های بانکی و سایت های خرید جعلی صورت پذیرفته که همگی ساکن کشور ترکیه هستند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: بررسی تکمیلی نشانگر این موضوع بود که متهم، در حداقل ۳۵ فقره پرونده با موضوع برداشت اینترنتی غیر مجاز از طرف مراجع قضائی ۲۰  استان تحت تعقیب و متواری می باشد.  

این مقام انتظامی تصریح کرد: با ادامه تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا  و انسداد مسیرهای ارتکاب جرم این متهم،تمامی احتمالات تردد وی به کشور مدنظر قرار گرفته و پس از چندین ماه کار اطلاعاتی فشرده،به محض ورود متهم به کشور و حضور مخفیانه وی در استان، بعد از هماهنگی با مقام قضایی،در عملیات هماهنگ متهم در مخفیگاهش واقع در یکی از محله های شهر بوشهر با همکاری ویژه عوامل کلانتری ۱۳ جلالی بوشهر شناسایی،دستگیر و با صدور قرار مناسب قضایی روانه زندان شد.

سردار سوسنی تاکید کرد: با توجه به حجم بالای جرایم ارتکابی توسط وی و سایر اعضای باند و همچنین میزان بالای وجوهی که از این طریق از حساب های مالباختگان به سرقت رفته است،تحقیقات و بررسی های پلیسی و قضائی تا روشن شدن تمامی زوایای اعمال مجرمانه این افراد ادامه خواهد داشت.