سیلندر گاز در بوشهر هم گران شد، هم نایاب
سیلندر گاز در بوشهر هم گران شد، هم نایاب

ندای استان:در حالی که هفته های اخیر، گران شدن سیلندرهای گاز در بوشهر باعث نارضایتی مردم شده بود ، اما این مشکل امروز به کمبود و نایابی سیلندرهای گاز رسیده و مردم را کلافه کرده است.

به گزارش ندای استان، در حالی که هفته‌های اخیر، گران شدن سیلندرهای گاز در سطح استان بوشهر باعث نارضایتی مردم شده ، اما با پیگیری خبرنگار فارس مشخص شد که علاوه بر گرانی‌ها کار به کمبود و نایابی سیلندرهای گاز رسیده و مردم را کلافه کرده است.

سید حسین حسینی در همین رابطه در گفتگو با خبرنگار فارس بوشهر اظهار داشت: قیمت سیلندر گاز بر اساس درخواستی که انجمن صنفی کارفرمایان توزیع کننده گاز مایع ایران داشتند، تغییر کرده است و این گرانی فقط در استان بوشهر نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: این در خواست افزایش قیمت در جلسه تنظیم بازار بررسی و اعمال شده است و تأمین سیلندرهای گاز بر عهده شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است.

سیلندرها خرج مصرف غیرمجاز می‌شوند

مهرداد بیوکی در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: سهمیه استان بوشهر در ماه ۴۵۰۰ تن گاز مایع است که از مبادی مشخصی تأمین می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بوشهر ادامه داد: این میزان شامل سه سلیندر ۱۲ کیلو و یک پیک نیک برای هر خانوار پنج نفره می‌شود که البته این رقم سه برابر مصرف واقعی خانگی در استان است اما سهمیه‌ای که به ما تعلق می‌گیرد تنها برای مصرف خانگی است.

این مقام مسؤول توضیح داد: مصرف گاز خانگی در بوشهر یک هزار و ۵۰۰ تن می‌باشد که بیش از سه هزار تن آن مازاد نیاز مردم است اما سهمیه گاز استان برای مصارف غیرمجاز خودرویی و حمل و نقل استفاده شده که عامل کمبود سیلندر گاز است.

بیوکی اضافه کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی موظف به تأمین گاز خودروهای ال پی جی که ایمنی مطلوبی را هم ندارند، نیست و همین مسئله باعث شده که در توزیع گاز مشکل داشته باشیم و گاز به مصارف خانگی نرسد.

به گزارش فارس، چندی پیش شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بوشهر برای تأمین گاز خانگی، از مردم برای مراجعه به سایت و ثبت نام برای سهمیه گاز درخواست کرد. هدف از این اقدام، شناسایی و تعلق گاز سهمیه بندی و مشخص به افراد بود  اما گویا متاسفانه استقبال خوبی از آن صورت نگرفته است.