پاییز کم باران در پیش است
پاییز کم باران در پیش است

ندای استان:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: گرمای شدید هوا و شرایط کرونایی باعث افزایش مصرف و کمبود آب در شهر‌ها و روستا‌های استان شده است.

به گزارش ندای استان،عبدالحمید حمزه‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به افزایش مصرف آب در شهر‌های مختلف استان، افزود: برای جلوگیری از بروز بحران کم‌آبی و تنش آبی باید مدیریت مصرف و صرفه‌جویی آب در دستور کار همه مشترکان آب قرار گیرد.

او ادامه داد: ۸۵ درصد آب آشامیدنی استان از دیگر استان‌ها با خطوط طولانی، مشکلات خاص و تلاش شبانه‌روزی کارکنان آب و فاضلاب وارد شبکه‌ استان می‌شود بنابراین باید برای عبور از بحران و تنش آبی مدیریت مصرف مورد توجه باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر اینکه مهر و آبان کم بارشی را پیش رو داریم صرفه‌جویی در مصرف آب ضرورت بیشتری می‌یابد و باید بپذیریم که صرفه جویی در مصرف با توجه به کاهش شدید بارش‌ها در کشور ما که اقلیمی خشک و نیمه خشک دارد، جزئی انکارناپذیر از زندگی است و باید در جامعه نهادینه شود.

حمزه‌پور با بیان اینکه در استان بوشهر با توجه به نداشتن منابع تامین آب مطمئن، صرفه‌جویی ضرورت بیشتری پیدا می‌کند، گفت: گرمای شدید هوا و شرایط کرونایی باعث افزایش مصرف و کمبود آب در شهر‌ها و روستا‌های استان شده است.

او با درخواست از مردم برای صرفه‌جویی ۱۵ تا ۲۰ درصدی در مصرف آب، از آنان تقاضا کرد از مصارف غیرضروری مانند شستشوی خودرو و جلوی در منازل و مغازه‌، و آبیاری باغ و باغچه‌ با آب آشامیدنی بپرهیزند و با استفاده از شیرهای کاهنده، در مصرف آب صرفه جویی کنند.