بدنیا آمدن بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ نوزاد در ۵ ماه اول سال در بوشهر
بدنیا آمدن بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ نوزاد در ۵ ماه اول سال در بوشهر

ندای استان:مدیرکل ثبت احوال بوشهر گفت: ۵ هزار و ۳۷۵ نوزاد در ۵ ماه ابتدای امسال در این استان متولد شده‌اند که ولادت ۹۹.۹ درصدشان در مهلت مقرر ثبت شده است.

اسکندر پاسالار مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر بیان کرد: در چند سال اخیر در ثبت به موقع وقایع حیاتی در استان تحول بزرگی صورت گرفته است و توانسته‌ایم میزان ثبت در مهلت قانونی وقایع ولادت و وفات را تا حد قابل قبولی ارتقا دهیم.

او، ولادت‌های ۵ ماه امسال را ۵ هزار و ۳۷۵ مورد عنوان کرد و افزود: در زمان حاضر ۹۹.۹۰ درصد ولادت‌ها در این استان در مهلت قانونی یعنی حداکثر ۱۵ روز ثبت می‌شود و با توجه به اینکه میانگین این شاخص در کشور ۹۷.۵۹ درصد است، استان بوشهر در این زمینه در جایگاه اول کشور قرار گرفته است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر همراهی دستگاه‌های مرتبط و همکاری مردم را ازجمله عوامل افزایش میزان ثبت ولادت درمهلت قانونی در این استان عنوان کرد و ادامه داد: ثبت ۹۹.۶۱ درصدی واقعه وفات درمهلت قانونی نشانگر پیگیری و تشکیل منظم جلسات ثبت وقایع حیاتی در  استان، تعامل خوب اعضای جلسه و اعلام به موقع وقایع و تلاش همکاران در مجموعه ثبت احوال است که این وقایع را درمهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت می‌رسانند.

پاسالار گفت: شاخص ثبت بهنگام وقایع وفات در کشور ۹۶.۰۷ درصد است که استان بوشهر با ثبت ۹۹.۶۱ درصد موفق شده است رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دهد.

حیدر عمرانی معاون امور اسناد هویتی ثبت احوال استان بوشهر، شناسایی عواملی که موجب سرعت بخشیدن در امر ثبت وقایع حیاتی می‌شود را ضروری خواند و گفت: رسیدن به آمار دقیق در مسائل زیر بنایی و تخصصی ضروری است و روسای اداره‌های ثبت احوال باید با همکاری بیشتر با شهرداری‌ها، پزشکی قانونی و دهیاری‌ها در تحقق این امر به‌ویژه در ثبت آمار فوت تلاش کنند.