برگزاری مراسم عزاداری «از خلیج فارس تا فرات»
برگزاری مراسم عزاداری «از خلیج فارس تا فرات»

ندای استان:مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر از برگزاری مراسم «از خلیج فارس تا فرات» در سیزده شب اول محرم در بوشهر خبر داد.

به گزارش ندای استان،مسعود غلام‌زاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: حفظ و پاسداشت ارزش‌های اصیل عاشورا و گسترش این فرهنگ طی قرون متمادی، نشان دهنده میزان ارادت شیعیان به خاندان پیامبر (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام است.

او افزود: سطح ارادت مردم به امام حسین (ع) و یاران وفادارش به گونه‌ای است که حتی با وجود ورود ویروس کرونا به کشور، این آیین‌ها تعطیل نشد بلکه با شیوه‌های جدید زنده نگه داشته می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر عنوان کرد: در استان بوشهر نیز به مانند سایر نقاط کشور، مراسم‌های ویژه دهه اول محرم با رعایت کامل ضوابط و فاصله گذاری‌های اجتماعی در حال انجام است.

غلام‌زاده ادامه داد: در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی، در کنار سیاه پوش کردن شهر و قراردادن المان‌های مذهبی عاشورایی در میادین و برخی معابر، مراسم «از خلیج فارس تا فرات»  در سیزده شب اول محرم در میدان تشریفات بوشهر برگزاری می‌شود.

او گفت: عزاداری سنتی و آیین‌های مذهبی به همراه سنج و دمام، سینه‌زنی و اجرای تعزیه بخشی از مراسم «از خلیج فارس تا فرات» است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر تاکید کرد: حفظ سلامتی مردم برای ما بسیار مهم است و برگزاری مراسم‌های عاشورایی از سوی این سازمان نیز با رعایت کامل ضوابط بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی در فضای باز و در میدان تشریفات روبه‌روی شهرداری بوشهر انجام می‌شود.