بالاترین و پایین ترین حقوق بازنشسته های بوشهر
بالاترین و پایین ترین حقوق بازنشسته های بوشهر

ندای استان: کشتکار بالاترین حقوق بازنشستگی در استان بوشهر را ۲۵ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان متعلق به یک عضو هیئت علمی دانشگاه دانست.

به گزارش ندای استان؛ داریوش کشتکار در آستانه ۲۵ ذی الحجه روز تکریم خانواده و بازنشسته اظهار داشت: یکی از شهرداران شهرهای بزرگ استان سال گذشته به مناسبت روز بازنشسته به سراغ آنها که در یکی از پارک ها نشسته بودند رفت و یک شاخه کل داد، درحالی که همین شهردار برای اختصاص زمین برای احداث خانه امید که محلی جهت دورهمی و فعالیت بازنشسته ها باشد همکاری نکرد.

کشتکار با بیان اینکه احداث و تجهیز خانه امید برعهده سازمان بازنشستگی است، ادامه داد: بوشهر تنها استان فاقد این محل است، شهرداری بوشهر نیز پارک های پرت و دارای فاصله از مراکز جمعیتی مثل بوستان امام علی را پیشنهاد می کند که کارایی ندارد. گزینه پیشنهادی ما پارک شغاب بود، ولی از سال گذشته گفته اند آنجا آثار باستانی پیدا شده و امکان ساخت خانه امید نیست.

وی ابراز امیدواری کرد: شورا و شهرداری جدید بوشهر و شهرهای بزرگ استان برای اختصاص زمین جهت خانه امید همکاری کنند.

بالاترین و پایین ترین حقوق بازنشسته های بوشهر

مدیر صندوق بازنشستگی شعبه بوشهر بالاترین حقوق بازنشستگی در استان بوشهر را ۲۵ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان متعلق به یک عضو هیئت علمی دانشگاه دانست و افزود: اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و قضات دارای بیشترین میزان حقوق دریافتی از صندوق بازنشستگان کشوری هستند.

کشتکار با اشاره به اینکه ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر از بازنشستگان استان عضو صندوق هستند افزود: بیشترین گروه مربوط به آموزش و پرورش و سپس دانشگاه علوم پزشکی و زیرمجموعه جهادکشاورزی است.

وی از افزایش حدود دو برابری دریافتی بازنشستگان با اجرای طرح همسان‌سازی خبر داد و افزود: متوسط دریافتی بازنشستگان استان بوشهر از سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

کشتکار رضایت بازنشستگان را از مهمترین دستاوردهای این افزایش دریافتی دانست و بیان کرد: اختصاص فوق‌العاده ایثارگری و افزایش یک گروه به حقوق بازنشستگان قبل از سال ۹۶ از دیگر اقداماتی بوده که رضایت‌مندی بازنشستگان را در پی داشته است. اگر برای فرد مشمولی اقدام نشده، باید به مجموعه اداری خود مراجعه و پیگیر ارسال مستندات باشد.

وی بیان کرد: سال گذشته دولت افزایش قابل توجهی در حقوق کارکنان دولت داشت و تعداد زیادی از آنها برای بازنشستگی اقدام نکردند و پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد افزایش دو برابری تعداد افراد بازنشسته باشیم.

پرداخت تسهیلات کم‌بهره به بازنشستگان

کشتکار ادامه داد: هر ساله حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر از کارکنان دولت در استان بوشهر بازنشسته می‌شوند که پیش‌بینی می‌شود امسال هزار و ۵۰۰ نفر در استان بازنشسته شوند.

وی پرداخت تسهیلات کم‌بهره به بازنشستگان را از خدمات بسیار مهم دانست و گفت: پرداخت وام ضروری، وام ازدواج فرزندان، وام خرید کالای خانگی، وام خرید اعتباری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله این تسهیلات است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر با اشاره به توسعه خدمات الکترونیک در این صندوق اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ خدمت صندوق بازنشستگی به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.