هشدار معاون استاندار بوشهر به برق منطقه‌ای فارس
هشدار معاون استاندار بوشهر به برق منطقه‌ای فارس

ندای استان:معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت:با این شرایط مسؤولیت هرگونه تبعات اجتماعی این موضوع، متوجه این افراد خواهد بود.

به گزارش ندای استان، مهرداد ستوده در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه مجموعه مسؤولان استان تمام تلاش خود را جهت مدیریت مصرف برق به کار گرفته‌اند، اظهار داشت: قطعی برق خانگی در دمای ۵۰ درجه این روزها غیر قابل تحمل بوده و به هیچ وجه قابل قبول نیست.

معاون عمرانی استانداری بوشهر با اشاره به اینکه پس از تشکیل ستاد بحران و کاهش ساعات اداری تا ساعت ۱۳، شاهد کاهش ۳۰ مگاواتی مصرف برق استان از این ساعت بودیم، اضافه کرد: همچنین همکاری در کاهش و مدیریت مصرف صنایع کوچک و قطعا آنها منجر به کاهش روزانه بار به میزان ۲۵ مگاوات از ساعت ۱۳ تا ۱۶ می‌شود.

وی ضمن تاکید بر بکارگیری تمامی ظرفیت‌های بخش کشاورزی و مزارع پروش میگوی استان و کاهش میزان مصرف آنها بین ساعات ۱۳ تا ۱۷ اضافه کرد: در راستای جلوگیری از خاموشی برق خانگی ما شاهد قطع مصارف شرکت‌های حوزه نفت و گاز جنوب استان نظیر پالایشگاه جم، پتروشیمی‌ها و انتقال مصرف آنها به شبکه خانگی به میزان ۵۰ مگاوات بودیم.

ستوده با اشاره به تشکیل جلسه شورای تامین در شهرستان عسلویه و جلب همکاری صنایع نفت و گاز استان جهت استفاده از تولید مازاد بر نیاز آنها که منجر به تولید بیش از ۶۵ مگاواتی نیروگاه مبین و اعلام آمادگی نیروگاه پتروشیمی دماوند برای تزریق بیش از ۲۰۰ مگاوات به شبکه سراسری گردید گفت: در صورت همکاری مجموعه وزارت نیرو و برقراری اتصال با شبکه، آمادگی تزریق این میزان تولید به شبکه سراسری فراهم می‌شود و با توجه به اینکه استان بوشهر همه ظرفیت های خود جهت کاهش مصرف برق در بخش‌های غیرخانگی را بکار گرفته است، هیچگونه خاموشی در بخش‌های خانگی قابل پذیرش نبوده و به عنوان خط قرمز محسوب می‌شود.

‪وی در پایان با اشاره به اینکه هشدارهای لازم بصورت تلفنی و کتبی به مهندس حائری، مهندس متولی و مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس منعکس شده است، افزود: با این شرایط مسؤولیت هرگونه تبعات اجتماعی این موضوع، متوجه این افراد خواهد بود. همچنین به جد از مجمع نمایندگان استان می‌خواهم تا همدل و یکصدا بصورت عملیاتی پای این مسئله بایستند تا شاهد تضییع حقی از استان در این خصوص نباشیم