فروش طرح بهارانه کتاب در بوشهر ۸۰ درصد افزایش یافت
فروش طرح بهارانه کتاب در بوشهر ۸۰ درصد افزایش یافت

ندای استان:معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: فروش طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ در این استان نسبت به این میزان در سال گذشته ۸۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ندای استان،آنیتا مظفری روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این طرح که با توجه به استقبال مردم تا ۲۵ خرداد تمدید شد، خریداران کتاب با ارائه کد ملی خود برای خرید تا سقف ۲۰۰ هزار تومان، ۲۰ درصد تخفیف دریافت کردند و در مدت ۹ روز بیش از ۲۲۰ میلیون تومان کتاب در استان بوشهر فروخته شد.

وی ادامه داد: کتابفروشی‌های این استان از این طرح حمایتی استقبال خوبی کرده‌اند طوریکه شمار کتابفروشی‌های عضو در طرح بهارانه امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت و پنج کتاب فروشی در مرکز استان و هفت کتابفروشی در شهرستان‌های بوشهر در این طرح مشارکت کردند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: بدون شک طرح‌های فصلی از اهمیت بسزایی در حفظ موجودیت کتابفروشی‌ها بویژه در شرایط بحرانی کنونی ناشی از کرونا،  برخوردار است.

وی افزود: این طرح‌های فصلی خرید کتاب که در راستای تحقق سیاست‌های حمایت‌گرانه از کتاب فروشی‌ها برگزار می‌شود، قدرت مردم را در خرید کتاب افزایش می‌دهد و پای آنها را به کتابفروشی‌ها باز می‌کند و با استقبال مردم هرساله بر شمار کتابفروشی‌های عضو طرح نیز افزوده می‌شود.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ بر این اساس کتابفروشی‌ها با شرایط تعیین شده به خریداران  کتاب تخفیف می‌دهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارتخانه دریافت می‌کنند.