حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت از ابتدای تیر
حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت از ابتدای تیر

ندای استان:رمضانی گفت:از ابتدای تیرماه سال جاری دفترچه های کاغذی تمام صندوق‌های بیمه سلامت حذف و بیمه شدگان بدون دفترچه و تنها با ارائه کد ملی به مطب و مراکز درمانی خدمت دریافت خواهند کرد.

به گزارش ندای استان،پرویز رمضانی با بیان این که از سال گذشته بیمه سلامت نسبت به استقرار نسخه الکترونیک در تمامی مطب ها، داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک (آزمایشگاه و تصویربرداری) سطح استان اقدام نموده و نسخه نویسی الکترونیکی در حال انجام است، گفت: در آخرین مرحله از برنامه حذف دفترچه، از ابتدای تیرماه سال جاری چاپ دفترچه کاغذی صندوق کارکنان دولت نیز متوقف خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت بوشهر در خصوص نحوه ارائه خدمت به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت بدون دفترچه بیان کرد: طبق هماهنگی و دسترسی های ایجاد شده، تمامی مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد در همه سطوح و صرف نظر از ماهیت دولتی و غیردولتی نسبت به پذیرش بیمه شدگان، بدون الزام به ارائه دفترچه بیمه درمان، با احراز هویت از طریق کد ملی و رؤیت کارت ملی یا شناسنامه اقدام و پس از استحقاق سنجی از پایگاه برخط بیمه شدگان نسبت به ارائه خدمات اقدام می کنند.

وی ادامه داد: پس از تجویز نسخه الکترونیک توسط پزشک، بیمه شدگان از طریق کد یا شناسه رهگیری دریافتی و کد ملی، خدمات را از تمامی داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک می‌توانند دریافت کنند.

رمضانی اظهار کرد: در مواردی که امکان ارائه خدمات و تجویز الکترونیک مقدور نباشد (مانند قطع برق و اینترنت)، طبق هماهنگی بع عمل آمده با مراکز طرف قرارداد، بیمه شده به صورت بیمه ای پذیرش شده و تجویز دارو و خدمات در سربرگ مطب یا درمانگاه انجام می‌شود و با ثبت در داروخانه، آزمایشگاه و تصویربرداری، خدمات نیز به صورت بیمه‌ای ارائه خواهد شد.

وی افزود: کلیه بیمه شدگان می‌توانند به منظور اطلاع از تاریخ اعتبار پوشش بیمه‌ای از کد دستوری *۱۶۶۶# استفاده نمایند و همچنین دسترسی به سوابق نسخ تجویزی و همچنین وضعیت پوشش بیمه‌ای و تغییر عکس بیمه شده، از طریق سامانه خدمات غیر حضوری برای کلیه بیمه شدگان با آدرس https:‏/‏/eservices.ihio.gov.ir‏/esc‏ فراهم است.

رمضانی خاطرنشان کرد: به کلیه شرکت‌های بیمه تکمیلی دسترسی لازم به سامانه نسخه نویسی الکترونیکی داده شده و امکان بررسی اسناد تجویزی از این طریق وجود دارد و همچنین بیمه شدگان در صورت نیاز می‌توانند پرینت نسخه را از داروخانه و مراکز پارا کلینیک دریافت و به بیمه تکمیلی ارائه کنند و نیازی به تجویز نسخه کاغذی توسط پزشکان نیست، لذا بیمه شدگان عزیز از درخواست تجویز در نسخه کاغذی از پزشکان خودداری فرمایند.