خطر پیک پنجم کرونا پشت درهای بوشهر/ ۲ شهرستان دوباره قرمز شد
خطر پیک پنجم کرونا پشت درهای بوشهر/ ۲ شهرستان دوباره قرمز شد

ندای استان:بر اساس تازه‌ترین رنگ بندی سامانه ماسک، شهر‌های کنگان و عسلویه در استان بوشهر به رنگ قرمز کرونایی درآمدند.

به گزارش ندای استان،در رنگ‌بندی جدید کرونایی شهرستان‌های کشور که سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده، شهر‌های کنگان و عسلویه در استان بوشهر از نارنجی به قرمز تغییر وضعیت داده‌اند و وضعیت دیگر شهرستان‌های این استان نیز تغییری نداشته است.
بر این اساس اکنون شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، گناوه، دشتی و تنگستان در وضعیت نارنجی، دیلم، جم و دیر در وضعیت زرد و کنگان و عسلویه در وضعیت قرمز کرونایی هستند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: روند نزولی بیماری کرونا در اکثر استان‌ها ادامه دارد، اما در سه استان باید دقت بیشتری انجام بدهیم که شامل استان بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است.

علی رضا رییسی افزود: نگران این هستیم که سویه ویروس هندی و آفریقای جنوبی در این استان‌های جنوبی شیوع پیدا کند و اگر خوب رعایت نشود، ممکن است مانند خوزستان که ابتدا سویه انگلیسی کرونا شایع شد، این روند در استان‌های جنوبی هم اتفاق بیفتد. در حال حاضر روند تقریبا قابل کنترل است. در بقیه استان‌ها روند بیماری نزولی است و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

 عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر امروز در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه شهرستان‌های عسلویه و کنگان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته‌‌اند، بیان کرد: با توجه به شیوع نوع جدید کرونا در پارسیان استان هرمزگان که در همسایگی جنوب استان قرار دارد، فرمانداران عسلویه و کنگان با قاطعیت و جدیت محدودیت‌های مربوط به شهر‌های قرمز را اعمال کنند.

او افزود: با توجه به شرایط کرونایی و جلوگیری از هرگونه تجمع، برگزاری همایش شهرداری بوشهر به مناسبت صدمین سال تاسیس شهرداری در بوشهر، منوط به صدور مجوز دانشگاه علوم پزشکی است.

استاندار بوشهر بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان ورود هر گونه مهمان خارجی به استان را در سریع‌ترین زمان به اطلاع دانشگاه علوم پزشکی برسانند.

روند کند واکسیناسیون در بوشهر

خبر دیگر اینکه براساس اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، تا امروز ۲۷ هزار و۱۱۳ نفر در استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که معادل ۲ درصد جمعیت استان می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می گوید: با روبه اتمام بودن سهمیه، ‌فرایند واکسیناسیون قطع نشده و فقط ظرفیت واکسیناسیون روزانه پایین‌تر آمده.

سعید کشمیری‌ با بیان اینکه محموله جدید به بوشهر رسیده است، اظهار می‌کند: سرعت واکسیناسیون و وقفه نیفتادن در این فرایند کاملا به محموله اصلی وارداتی بستگی دارد. اگر واردات با سرعت بیشتری انجام شود این وقفه ایجاد نخواهد شد.» به‌گفته وی، در بوشهر ۲۲هزار دوز واکسن تزریق شده که ۲درصد جمعیت استان را در برمی ‌گیرد.