مردم مانع از نصب تجهیزات تلفن همراه در استان می شوند
مردم مانع از نصب تجهیزات تلفن همراه در استان می شوند

ندای استان:مهرپویا گفت: همه این دستگاه‌ها گواهینامه سلامت از نهاد‌های رسمی و تخصصی دارند و مردم باید بگذارند این سرمایه‌گذای‌های کلان به ثمر بنشیند تا اختلالات ارتباطاتی به صفر برسد.

به گزارش ندای استان،علی مهرپویا به‌مناسبت روز ارتباطات گفت: با تمام مشکلاتی که به‌دلیل تحریم‌ها و کرونا در برنامه‌های اجرایی ما پیش آمد، ولی ما فراتر از طرح‌های تعهدی و مصوب را انجام دادیم که در بخش‌های تلفن ثابت و همراه، افزایش پهنای باند، کیفیت اینترنت و افزایش توزیع سیم‌کارت بود.
علی مهرپویا افزود: پارسال ۷ هزار و ۵۰۰ شماره تلفن شهری و روستایی و ۱۲ هزار و ۵۰۰ مشترک جدید اینترنت خانگی به مشترکان مخابرات افزوده شده و ۲ هزار و ۵۰۰ سرویس اینترنت بر بستر فیبر نوری برای اینترنت خانگی نیز ایجاد شده که دو برابر کارکرد سال پیش از آن یعنی سال ۱۳۹۸ بود.
او اضافه کرد: نزدیک به ۱۲۰ هزار سیم‌کارت جدید توزیع و ۱۴۰ هزار سیم‌کارت از نسل قدیم به نسل جدید تبدیل شده که بیشتر برای آموزش دانش‌آموزی کاربرد دارند.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر گفت: همچنین ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی کشیده شد تا کیفیت ارتباطات روستا‌ها افزایش پیدا کند.
مهرپویا گفت: امسال ۲۰ نقطه جدید پوشش تلفن همراه با ایجاد سایت در سرتاسر استان راه‌اندازی می‌شود. همچنین ۲۱۰ نقطه استان فناوری اینترنت پرسرعت را فعال کردیم تا برای مصرف خانگی، تجاری و آموزشی استفاده شود.
او با اشاره به این‌که با این کارکرد استان بوشهر در میان ۱۰ استان برتر مخابراتی کشور قرار گرفت، اضافه کرد: هرچندکه در بیشتر روستا‌های استان اپراتور دیگری مسئول خدماترسانی است، ولی ۲۰ روستا در استان بدون اینترنت هستند که امسال تکمیل می‌شوند و پوشش تلفن همراه را نیز برایشان ایجاد کردیم.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر گفت: با وجود افزایش هزینه‌ها، ابزار‌ها و دستمزدها، اما برای امسال تا کنون هیچ افزایشی برای نرخ اینترنت دستور داده نشده و خبری از آن نیست.
به‌گفته مهرپویا بیشترین گرایش مشترکان در کاربرد خدمات مخابرات، مصرف اینترنت در خطوط همراه و خانگی است.
او با اشاره به این‌که استان بوشهر از ۳ استان برتر در نگهداری شبکه تلفن همراه است، گفت: یکی از مشکلات ما میزان بالای دزدی سیم است که آموزش آنلاین و خدمات شرکت‌های برخط را با مشکل روبه‌رو کرده است. از نیرو‌های انتظامی و دستگاه قضا برخورد شدیدتر با این دزدی‌ها را خواستاریم.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر در پایان با بیان مشکلی دیگر در پیش پای پیشرفت ارتباطات در استان، گفت: در بیش ۲۰ نقطه استان در شهر‌های برازجان، گناوه، دیلم، کنگان و خورموج طرح توسعه تلفن به‌دلیل معارض متوقف مانده است.
مهرپویا افزود: تجهیزات به‌روزی را خریداری کرده و آماده نصب آن‌ها هستیم که برخی از شهروندان بنا به باور اشتباهِ ضرر داشتن آن‌ها، مانع از نصب و راه‌اندازی می‌شوند و این تجهیزات در انبار‌ها خاک می‌خورند.
او گفت: همه این دستگاه‌ها گواهینامه سلامت از نهاد‌های رسمی و تخصصی دارند و مردم باید بگذارند این سرمایه‌گذای‌های کلان به ثمر بنشیند تا اختلالات ارتباطاتی به صفر برسد.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما