شمار گینسی‎ های ایران به ۴۵ رسید
شمار گینسی‎ های ایران به ۴۵ رسید

ندای استان:مشاور ثبت رکوردهای گینس در ایران گفت: با احتساب چهار نفری که پارسال اسامی آنها در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد شمار گینسی‎ های کشورمان به ۴۵ رسید.

به گزارش ندای استان،روح الله دشمن زیاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پارسال مرتضی جاوید از استان خراسان رضوی توانست در زمینه حفظ اعداد در مدت‌ زمان ۳۰ ثانیه با حفظ ۹۰ عدد سه رقمی نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.

وی بیان کرد: ایوب نیکنام از استان تهران، شهر کرج نیز در زمینه طناب زنی یک دقیق با تک پا موفق به ثبت نام خود در کتاب رکوردها شده است.

دشمن زیاری ادامه داد: عقیل قارداش زاده از آذربایجان شرقی نیز با نصب وزنه ‎‏های پنج کیلویی به هر کدام از پاهای خود در یک دقیقه ۹۲ ضربه به کیسه بوکس زد تا با این رکورد موفق به ثبت نام خود در کتاب رکوردهای گینس شود.

روح الله دشمن زیاری خودش نیز در زمینه علم مهندسی موفق به ثبت چهارمین رکورد خود در کتاب‏ شده تا با این رکورد اکنون تنها فرد ایرانی برخوردار از چهار رکورد در کتاب رکوردها  باشد.

وی ادامه داد: الهام اصغری با سه رکورد گینس از تهران در زمینه شنا و مرتضی جاوید  در زمینه حافظه از مشهد و کیانوش رستمی در وزنه برداری دارای  ۲رتبه در گینس هستند و سایر رکورداران ایرانی نیز دارای یک رکورد هستند.

دشمن زیاری یادآور شد: محمدرضا حسن زاده از آذربایجان شرقی در زمینه شکستن اجسام و مصطفی محکم ورزشکار استان فارسی با جابجایی ۳۰ متری تریلی با فک و دندان موفق به شکستن رکورد گینس شده که اکنون فرایند اداری برای ثبت نام آنها در کتاب گینس در دست انجام است.

وی یادآورشد: هدایت چاه‌شوری در زمینه ورزش‌های رزمی موفق به شکستن رکورد گینس شده که روند اداری برای ثبت نام وی در کتاب رکوردها در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ ایرانی نیز در صف شکستن رکورد گینس هستند که با بهبود وضعیت کرونایی کشور  نسبت به ثبت رکوردهای آنها اقدام خواهد شد.

دشمن زیاری یادآورشد: در فرایند ثبت رکوردها در کتاب گینس مهم‏ترین مطالبه همکاری بیشتر دستگاه‎های ذیربط است که انتظار است نسبت به تحقق این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.