تایید صلاحیت۹۸درصد داوطلبان انتخابات شوراهای شهر استان
تایید صلاحیت۹۸درصد داوطلبان انتخابات شوراهای شهر استان

ندای استان:ایرانی گفت: تعداد داوطلبان ثبت‌نام شده در شورای روستاهای شهرستان بوشهر ۴۰ درصد نسبت به دور قبل افزایش دارد.

به گزارش ندای استان،محمدتقی ایرانی ظهر امروز در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان بوشهر شعار امسال را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: شعار تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها زمینه ایجاد پیشرفت چشمگیر در همه ابعاد به ویژه تولید را فراهم کرده که باید از این فرصت بهره لازم برده شود.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند فراهم شده و آمادگی لازم مهیا است.

ایرانی با بیان اینکه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهرهای استان بوشهر انجام شده است افزود: بیش از ۹۸ درصد داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای استان بوشهر تایید صلاحیت شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه تعداد داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان بوشهر به حد نصاب رسیده است تصریح کرد: تعداد افراد ثبت‌نام شده در شورای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری استان بوشهر به ۲ هزار و ۹۰۵ نفر رسید که نسبت به دور قبلی ۷۰ درصد افزایش یافته است.

وی، با بیان اینکه از تعداد ثبت‌نام کنندگان در شورای روستاهای استان بوشهر ۹۱ درصد مردان است گفت: ثبت‌نام در این عرصه به ۴ روش حضوری و الکترونیکی است که ۷۹ درصد حضوری و ۲۱ درصد غیر حضوری ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: از ۲ هزار و ۹۰۵ نفر ثبت‌نام کننده در شوراهای روستا و تیره‌های عشایری استان بوشهر ۲۶ درصد دارای سابقه نمایندگی هستند و شش درصد نسبت به دور قبل افزایش دارد.

ایرانی، با بیان اینکه از این تعداد ۷ نفر بالای ۷۰ سال سن دارند تصریح کرد: تعداد داوطلبان ثبت‌نام شده در شورای روستاهای شهرستان بوشهر ۴۰ درصد نسبت به دور قبل افزایش دارد.

معاون استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به قانون در مرحله تبلیغات انتخاباتی گفت: داوطلبان که می‌خواهند مورد قبول و تایید مردم قرار بگیرند و متولی امور مردم باشند باید قانون پذیری را در مرحله تبلیغات و رفتارهای انتخاباتی مورد توجه قرار دهند.

وی، با تاکید بر پرهیز از تخریب کردن رقبای انتخاباتی تصریح کرد: آبرو مردم و داوطلبان برای ما مهم و قابل احترام است و رعایت قانون و اصول دینی و حقوق شهروندی و برگزاری انتخابات سالم مورد تاکید است.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر فراهم کردن حضور حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد ماه را مورد اشاره قرار داد و افزود: فعالان سیاسی در چارچوب قانون زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد را فراهم کنند.