باند جعل و کلاهبرداری در بوشهر متلاشی شد
باند جعل و کلاهبرداری در بوشهر متلاشی شد

ندای استان:سرهنگ سهرابی از شناسایی و دستگیری اعضاء باند ۴ نفره جاعلان سند و قولنامه ملک با ۱۱۵ میلیارد ریال کلاهبرداری خبر داد.

به گزارش ندای استان،سرهنگ “جوشن سهرابی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر اظهار داشت: کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان در تداوم اقدامات پیشگیرانه با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به دستگیری اعضاء باند جاعلان و کشف کلاهبرداری میلیاردی تحت عنوان جعل و تنظیم قولنامه های صوری و سند سازی و فروش ملک شدند.

وی در خصوص شگرد این مجرمان افزود: افرادی اطلاعات مربوط به اراضی دولتی و بلاصاحب در سطح شهر “بوشهر” را جمع آوری کرده و سپس با همدستی اشخاصی دیگر، اقدام به جعل و تنظیم قولنامه های صوری و سند سازی کرده و خود را مالک ملک دانسته و آنها را به افراد غیر به فروش می رساندند.

سرهنگ سهرابی بیان داشت: در این رابطه با تلاش کارآگاهان و اقدامات فنی و اطلاعاتی ۲ متهم شناسایی و پس از چند روز تعقیب و مراقبت شبانه روزی طی یک عملیات غافلگیرانه در شهر “بوشهر” و در حالی که قصد انجام معامله و فروش ملک داشتند دستگیر و جهت تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در روند تحقیقات متهمان اعتراف کردند با همدستی ۲ فرد دیگر که بنگاه دار و واسطه گر بوده قصد داشتند ۶ قطعه زمین دولتی مشاء به متراژ یک هزار و ۴۵۰ متر مربع و به ارزش ۱۱۵ میلیارد ریال به ۶ نفر از شهروندان بفروشند که در این راستا ۲ نفر از مالباختگان که زمین به آنان فروخته شده بود و ۴ نفر دیگر که قصد معامله با آنان بوده، شناسایی و به پلیس آگاهی دعوت شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر خاطر نشان کرد: پس از شناسایی و دستگیری همدستان متهمان هر ۴ نفر آنان پس از تشکیل پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.