ثبت۳ هزار باشگاه کتابخوانی در استان
ثبت۳ هزار باشگاه کتابخوانی در استان

ندای استان:معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: سه هزار باشگاه کتابخوانی در این به ثبت رسیده که از نظر تعداد و کیفیت فعالیت‌ این مراکز همواره از استان‌های برگزیده کشوری است.

به گزارش ندای استان،آنیتا مظفری روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: باشگاه‌های کتابخوانی دست‌کم هشت و حداکثر ۲۰ عضو دارند و در قالب گروه‌های سنی پیش از دبستان، سال‌های اول دبستان، سال‌های پایان دبستان و متوسطه فعالیت می‌کنند که شمار بالایی از کودکان و نوجوانان ۳ تا ۱۸ ساله این استان عضو این باشگاه‌ها هستند.

وی با اشاره به نقش این باشگاه‌ها در ارتقای فرهنگ کتابخوانی در استان بوشهر، اظهار کرد: هدف از تشکیل این باشگاه‌ها ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه از طریق فعالیت‌های نوآورانه و خلاق است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: در این باشگاه‌ها کودکان و نوجوانان با همراهی یک تسهیل‌گر کتاب می‌خوانند و روش‌های بحث گروهی و فعالیت‌های جمعی را می‌آموزند و می‌توانند در بخش‌های مختلف جام باشگاه‌های کتاب خوانی کودک و نوجوان شامل رقابت‌های باشگاه برتر، فیلم کوتاه، معرفی کتاب و نامه به نویسنده نیز شرکت کنند.

مظفری اضافه کرد: یکی دیگر از مزایای این طرح استفاده از یارانه  ۵۰ درصدی کتاب برای اعضای باشگاه‌ها است که می‌توانند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو، از این تخفیف بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد:  در هر شهرستان دست‌کم یک کتابفروشی عضو این طرح است که در مجموع ۱۲ کتابفروشی این استان را شامل می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: شهرستان بوشهر با بیش از یکهزار باشگاه و پس از آن شهرستان‌های دشتستان و دشتی بیشترین تعداد باشگاه‌های کتابخوانی را در این استان به ثبت رسانده‌اند.

مظفری گفت: استان بوشهر هر ساله در بخش‌های مختلف جام باشگاه‌های کتابخوانی عنوان برگزیده کشوری را داشته است و پیوسته از استان‌های سرآمد در این زمینه بوده‌است.

وی یادآور شد: طرح باشگاه‌های کتابخوانی از سال ۹۵ در ۱۵ شهر کشور آغاز شد که بوشهر و خورموج نیز در میان این شهرستان‌ها جای داشتند و  پس از آن برازجان نیز در سال ۹۶به شهرهای فعال اضافه شد که در همان سال این شهر و خورموج به عنوان برگزیده و فعال کشوری در جام باشگاه‌ها معرفی شدند.