تهیه تبلت برای ۷ هزار دانش آموز بوشهری
تهیه تبلت برای ۷ هزار دانش آموز بوشهری

ندای استان:کرمی گفت: ۱۰ هزار دانش‌آموز مدارس عادی استان متقاضی دریافت تبلت بودند که تاکنون افزون بر هفت هزار تبلت تامین و در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

به گزارش ندای استان،علیمراد کرمی افزود: اکنون سه هزار نفر از این دانش‌آموزان همچنان تبلت ندارند که در حال رایزنی برای تامین و برطرف کردن نیاز آن‌ها هستیم.

وی گفت: همه نیاز دانش‌آموزان استثنایی استان بوشهر به تبلت با همکاری آموزش و پرورش، بهزیستی و کمیته امداد برطرف شده‌است و هیچ دانش‌آموز استثنایی این استان بدون تبلت نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ارتباط با دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در سال جاری هم اظهار داشت: به علت گسترش ویروس کرونا و مشکلاتی که جامعه با آن مواجه شد، مساله ترک تحصیل دانش‌آموزان پررنگ‌تر شده‌است.

کرمی افزود: بر اساس آمار پالایش نشده که از وزارت آموزش و پرورش دریافت شد هزار و ۷۲۰ بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد که از این میزان ۸۲۰ کودک دارای شرایط در پایه اول ابتدایی ثبت نام نکرده‌اند.

وی گفت: این آمار تاثیر عواملی مانند مهاجرت به استانی دیگر و برخی از دیگر عوامل موثر را در نظر نگرفته است و پیش‌بینی می‌شود با بررسی و خالص کردن آمار این رقم کاهش یابد.

کرمی با بیان اینکه ۱۳۰ هزار دانش‌آموز در مدارس ابتدایی بوشهر تحصیل می‌کنند افزود: سال گذشته ۴۲۷ نفر به چرخه آموزش برگردانده شدند و ۶۵۶ دانش آموز از تحصیل بازماندند.

وی گفت: آمار دریافت شده پالایش و با نام، محل زندگی و مشخصات دانش‌آموزران تثبیت می‌شود و از خرداد تا پایان شهریورماه فرصت داریم برای بازگرداندن دانش‌آموزان بازمانده به چرخه آموزش اقدام کنیم.