فوتبالیست بوشهری بهترین بازیکن جوان آسیا شد
فوتبالیست بوشهری بهترین بازیکن جوان آسیا شد

ندای استان:مهدی قائدی مهاجم بوشهری تیم فوتبال استقلال تهران، به عنوان بهترین بازیکن جوان سال ۲۰۲۰ آسیا معرفی شد.

به گزارش ندای استان،چندی پیش سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در یک نظرسنجی دست به انتخاب بهترین بازیکن جوان زیر ۲۳ سال آسیا زد.

قرار بر این بود که این جایزه به یکی از بازیکنان مرد آسیایی (۲۳ ساله یا متولدین قبل از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰) برای عملکرد آن‌ها در تیم‌های ملی و باشگاهی در رده‌های جوانان و بزرگسالان در سال تقویمی ۲۰۲۰ داده شود.

آن‌ها برای این انتخاب، از نظر کاربران و کارشناسان خود بهره بردند و در نهایت بازیکن بوشهری تیم استقلال عنوان بهترین بازیکن جوان آسیا در سال ۲۰۲۰ را تصاحب کرد.

در این انتخابات، ۶۰ درصد امتیاز به آراء هواداران اختصاص داده شد و ۴۰ درصد باقی‌مانده نیز به نظر متخصصانی که در این نظرسنجی مشارکت کردند.

در نظرسنجی صورت گرفته، مهدی قائدی با غلبه بر مهدی عبدی مهاجم پرسپولیس با کسب ۲۴ درصد آراء به عنوان بهترین بازیکن جوان سال قاره کهن انتخاب شد. عبدی با کسب ۲۱ درصد آراء در رده دوم ایستاد. با ارزش‌ترین بازیکن مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا یعنی وون دو جائه از کره جنوبی هم در رده سوم قرار گرفت.

مهدی قائدی در ۱۴ آذر ۷۷ در بوشهر به دنیا آمده است و اکنون ۲۲ سال دارد. او فوتبال خود را از تیم‌های پایه باشگاه ایرانجوان بوشهر آغاز کرد و در نخستین فصل بازی خود با ۱۰ گل برای تیمش عنوان پدیده لیگ یک را کسب کرد.

بعضی‌ها او را با توجه به جثه کوچکش باشوی فوتبال ایران می‌نامند و برخی هم به او نیمار ایرانی می‌گویند.

سایت کنفدراسیون آسیا درباره قائدی نوشت که او یک مهاجم خلاق است و در ماه دسامبر ۲۲ ساله شد، یک سال عالی را برای تیم استقلال تجربه کرد و با سه گل در پنج مسابقه در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، توجه و نگاه‌ها را در سراسر قاره به سمت خودش جلب کرد.

او همچنین در فینال رقابت‌های جام حذفی ایران که با شکست استقلال مقابل تراکتور همراه بود، موفق به گلزنی شد و به عنوان بهترین پاسور رقاب‌های لیگ برتر ایران را نیز به خودش اختصاص داد و با استقلال به عنوان نائب قهرمانی لیگ رسید.

قایدی پس از حضور در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا که ژانویه ۲۰۲۰ در تایلند برگزار شد، در ماه اکتبر اولین بازی خود برای تیم ملی بزرگسالان ایران را در مقابل ازبکستان انجام داد و در اولین حضور خود مقابل بوسنی و هرزگوین اولین گل خود را برای تیم ملی ایران به ثمر رساند.