هشدار سطح قرمز؛سرما و وزش باد بسیار شدید در بوشهر
هشدار سطح قرمز؛سرما و وزش باد بسیار شدید در بوشهر

ندای استان:هواشناسی استان بوشهر درباره کاهش شدید دما و همچنین وزش باید بسیار شدید از روز پنج‌شنبه تا اوایل هفته آینده هشدار داد.

به گزارش ندای استان،مدیر کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از اوایل روز پنج شنبه با ورود یک توده هوای سرد به استان و به دنبال آن وزش باد شدید و سرد، روند کاهش دما در سطح استان آغاز می‌شود.
فرج‌اله شکوهی‌پور افزود: پیش‌بینی می‌شود طی روز پنج شنبه تا روز شنبه دمای هوا در سطح استان به طور میانگین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش یابد و پس از آن سرمای هوا تا روز یک‌شنبه  ماندگار باشد.
وی گفت: انتظار می‌رود کاهش دما در روز جمعه  و در مناطق مرتفع استان از شدت بیشتری برخوردار باشد و در برخی نقاط از شهرستان‌های جم، دشتستان، دشتی، دیلم، گناوه، دیر و عسلویه دمای سطح خاک به صفر و یا زیر صفر درجه سلسیوس برسد و سبب سرمازدگی و یخزدگی در محصولات و مزارع و باغات کشاورزی شود.
مدیر کل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: کشاورزان تمهیدات لازم را برای محافظت از مزارع و محصولات کشاورزی در برابر سرمازدگی و یخ‌زدگی اتخاذ کنند.
وی همچنین با هشدار نسبت‌به وزش باد شدید و بسیار شدید و طوفانی شدن دریا گفت: با توجه به وزش باد بسیار شدید شمال غربی طی روز‌های پنج‌شنبه و جمعه بر روی خلیج فارس و درسواحل استان، دریا کاملا مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.
شکوهی‌پور افزود: انتظار می‌رود سرعت وزش باد در روز‌های پنج شنبه و جمعه بر روی خلیج فارس به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا به بیش از ۳ متر و در فراساحل گاهی تا ۴ متر برسد.
وی تاکید کرد: در این مدت از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های کوچک، تفریحی و مسافری در خلیج فارس اجتناب شود