آغاز ساخت یک نیروگاه جدید در بوشهر/ زیرساخت‌های منطقه آزاد بوشهر فراهم است/با هیچ مسؤولی اختلافی ندارم
آغاز ساخت یک نیروگاه جدید در بوشهر/ زیرساخت‌های منطقه آزاد بوشهر فراهم است/با هیچ مسؤولی اختلافی ندارم

خبر استان:استاندار بوشهر گفت: بر اساس توافقی که با روس‌ها شده قرار بوده ۲ نیروگاه جدید در کنار نیروگاه فعلی بوشهر احداث شود که به احتمال زیاد عملیات اجرایی یک واحد نیروگاه جدید امسال آغاز می‌شود.

به گزارش خبر استان، مصطفی سالاری ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: در کنار احداث نیروگاه‌های جدید اتمی، باید مسؤولیت‌های اجتماعی این مسئله حل شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت آزاد راه بوشهر به شیراز گفت: بر اساس قانون برای ساخت آزاد راه باید از ۴۹ درصد کمک دولت و ۵۱ درصد کمک بخش خصوصی استفاده کرد اما هنوز بخش خصوصی که بخواهد برای اجرای این پروژه وارد شود پیدا نکردیم.

استاندار بوشهر اظهار داشت:  مسیر آزاد راه کوهستانی است و مذاکرات متعددی هم داشتیم اما هنوز بخش خصوصی برای اجرا پیدا نکردیم.

سالاری در مورد منطقه آزاد بوشهر هم بیان کرد:‌ ایجاد منطقه آزاد برای بوشهر به یقین خوب است و عوارض اخذ شده در آن هم برای بوشهر هزینه خواهد شد و این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی است.

سالاری با بیان اینکه برخورد غیرکارشناسی با موضوع منطقه آزاد درست نیست، اضافه کرد: اسناد منطقه آزاد بوشهر مربوط به دوران نخست‌وزیری دکتر مصدق است و همان موقع مردم بوشهر پیگیری این مسئله بودند.

وی ادامه داد: زیرساخت‌هایی مثل جاده، اتوبان، خطوط برق، آب برای منطقه آزاد فراهم است و حتی با توجه به اینکه قرار است فرودگاه بوشهر هم جابجا شود، شرایط فرودگاه جدید مناسب منطقه آزاد بوشهر است.

استاندار در مورد محدوده منطقه آزاد بوشهر هم بیان کرد: محدوده منطقه آزاد بوشهر در محل جزیره عباسک و جزیره نگین است و حالا کسانی که دلشان برای مشخص شدن محدوده منطقه آزاد بوشهر می‌سوخت بدانند که اراضی این منطقه شوره‌زار است و نمی‌توان زمین‌خواری کرد.

سالاری تصریح کرد: در مقابل کسانی که بخواهند از منطقه آزاد و محدوده آن سوء استفاده کنند محکم می‌ایستیم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه باید خودمان را برای استفاده از منطقه آزاد آماده کنیم، اظهار داشت:‌ این منطقه حق مردم استان بوشهر است که ۶۰ سال موضوع را پیگیر بوده‌اند و اکنون هم منتظر تصمیم مجلس در این زمینه هستیم اما یقین دارم منطقه آزاد برای بوشهر خوب است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد دهکده گردشگری بوشهر هم بیان داشت: از اواخر شهریورماه نصب تجهیزات جدید دهکده انجام می‌شود و قصد داریم آن را توسعه دهیم و فازهای بعدی آن را هم اجرا کنیم.

سالاری گفت: برای ساخت دهکده گردشگری وارد دریا نشده و نمی‌شویم و بر رعایت مسائل زیست محیطی آن تأکید داشته و داریم و برای حفظ منظره طبیعی آن هم جدی هستیم.

دستور رئیس جمهور برای پیگیری پروژه راه‌آهن بوشهر

استاندار بوشهر در پاسخ به سوالی در مورد پروژه راه‌آهن بوشهر اظهار داشت:  سال گذشته به دلیل مشکلات و محدودیت‌های مالی نتوانستیم این پروژه را جلو ببریم، در سفر دولت به استان نخستین پیشنهاد ما موضوع راه‌آهن بود، در جلسه‌ای هم که هفته گذشته با رئیس جمهور داشتم این موضوع را پیگیری کردم و وی دستور داد که وزارت راه و شهرسازی با نظر مثبت آن بررسی و اعلام نظر کنند.

افتتاح ۶۱۳ پروژه عمرانی به مناسبت هفته دولت

استاندار بوشهر با اشاره به پروژه‌های عمرانی استان بوشهر گفت: سال گذشته در هفته دولت ۵۱۴ پروژه با اعتبار ۴۳۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید اما امسال در هفته دولت  ۶۱۳ پروژه با اعتبار ۶۷۹ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

سالاری با اشاره به پروژه‌های بهداشتی استان بیان کرد: در ابتدای کار دولت تدبیر و امید، ۸۲۷ تخت بیمارستانی در استان بود اما اکنون این رقم به ۱۲۰۰ تخت رسیده و تا پایان سال تلاش داریم به ۱۴۰۰ تخت برسانیم.

وی افزود: با ساخت بیمارستان‌های جدید در بوشهر و اورژانس هسته‌ای و بیمارستان قلب، ۷۰۰ تخت بیمارستانی به مراکز درمانی در استان اضافه می‌شود.

استاندار بوشهر گفت: با توافق صورت گرفته وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی، اورژانس هسته‌ای با ۸۰ تخت به بیمارستان شهدای خلیج‌فارس اضافه می‌شود ضمن اینکه تلاش داریم عملیات ساخت بیمارستان قلب را هم امسال آغاز کنیم.

سالاری بیان داشت:‌ همچنین ۱۰ آمبولانس جدید خریداری شده که امکان اعزام بدون خطر بیمار را به مرکز استان دارد ضمن اینکه تعداد تخت‌های ویژه در استان هم از ۱۴ به ۲۳ تخت می‌رسد.

وی گفت: تعداد تخت‌های دیالیز هم از ۷۴ تخت به ۱۰۴ تخت رسیده و چهار دستگاه ام.آر.آی هم در استان راه‌اندازی خواهیم کرد.

استاندار بوشهر در ارتباط با شرایط استان در حوزه راه گفت:‌ محور بزرگراه گناوه به دیلم را تا پایان امسال تکمیل کرده و افتتاح می‌کنیم، محور برازجان به گناوه چهار کیلومتر آن باقی مانده و محور بوشهر به دیر هم در چهار قطعه عملیات اجرایی آن شروع شده ضمن اینکه کمربندی کنگان هم قبل از دهه فجر ۳۲ کیلومتر آن تکمیل می‌شود.

سالاری با اشاره به اهمیت و جایگاه رسانه‌ها بیان کرد:  رفتار نامتعارفی از اصحاب رسانه در بوشهر ندیدم از انتقادات مکدر نشدیم و تعریف و تمجید هم موجب نشد تا فکر کنیم اشتباهی نداریم.

وی با بیان اینکه با هیچ مسؤولی اختلافی ندارم، اضافه کرد: نه من معصوم هستم و نه معاونان و نه مدیران و نه ۳۷ شهردار البته کسی هم نباید برای من حریم درست کند با این هدف که بنده عیب و نقصی ندارم و امکان پذیر هم نیست که فکر کنیم همه کارهای من درست است.