تخصیص صد میلیون تومان اعتبار برای خرید کتاب نویسندگان بوشهری
تخصیص صد میلیون تومان اعتبار برای خرید کتاب نویسندگان بوشهری

ندای استان:معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: مبلغ یک میلیارد ریال اعتبار خرید کتاب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خرید از ناشران و نویسندگانی بومی به این اداره کل اختصاص یافت.

به گزارش ندای استان،آنیتا مظفری افزود: این اعتبار برای سال ۹۹ و در راستای تفاهم نامه معاونت فرهنگی وزارت  فرهنگ و ارشاد  اسلامی با اداره کل اختصاص یافته است و خرید کلی کتاب در دی ماه صورت می‌گیرد.

وی اظهارکرد: خرید کتاب از ناشران و نویسندگان هم استانی با هدف حمایت مالی صورت می‌گیرد اما علاوه بر آن توزیع این آثار سبب معرفی هر چه بیشتر عموم مردم  با نویسنده‌های بومی و آثار آنها می‌شود.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر  گفت: انتخاب کتاب‌ها بر اساس محتوا، کیفیت چاپ، و نیازسنجی موضوعی صورت می گیرد.

وی یادآورشد: در زمان حاضر ۷۰ عنوان کتاب در حال بررسی است که در صورت تایید نهایی خریداری می‌شود.

مظفری اضافه کرد: تعداد نسخه‌های خریداری شده بستگی به موضوع، کیفیت محتوا، کیفیت چاپ و قیمت اثر دارد.

وی یادآورشد: برگزاری جلسات رونمایی از کتاب، ارائه تسهیلات با بهره کم، ارائه بن کتاب به خریداران برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و خرید کتاب از ناشران و مولفان استانی اقداماتی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از صنعت نشر استان انجام داده‌است.

  • منبع خبر : ایرنا