بازگشایی تالارها/سختگیری بیشتر در سواحل بوشهر
بازگشایی تالارها/سختگیری بیشتر در سواحل بوشهر

ندای استان:استاندار بوشهر گفت: در هر صنفی که پروتکل ها‌ی بهداشتی رعایت نشود ناچار به تعطیلی خواهیم بود

به گزارش ندای استان، عبدالکریم گراوند در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا  افزود: هنوز ۶ شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند و نقطه پاکی در استان وجود ندارد.
وی گفت: اعمال محدودیت‌ها، برای کاهش ورودی بیماران به بیمارستان‌ها، کاهش مرگ و میر و پیشگیری از همه گیری بیماریست و اگر برای مدیریت بیماری نیاز به تمدید محدودیت‌ها باشد این کار را انجام خواهیم داد.
گراوند افزود: با توجه به مساعد بودن هوای استان و احتمال ورود مسافر از استان‌های همسایه، از استانداران فارس و کهگیلویه و بویر احمددرخواست خواهیم کرد تا در ستاد استانی، در مورد ممنوعیت اسکان مسافر و نصب چادر در سواحل اطلاع رسانی کنند.
استاندار بوشهر گفت: در هر صنفی که پروتکل ها‌ی بهداشتی رعایت نشود ناچار به تعطیلی خواهیم بود و در اصنافی که رعایت کنند مانند آرایشگاه‌ها که گزارش‌های خوبی منعکس شده، تعطیل نخواهند شد.
وی با بیان اینکه در دهه آخر ماه صفر برخی از هم استانی‌ها قصد تشرف به حرم امام رضا (ع) را دارند در خواست می‌کنیم با توجه به وضعیت شیوع بیماری در شهر مقدس مشهد، زیارت را به زمان دیگری موکول کنند.
گراوند میزان رعایت دستورالعمل‌ها را در سواحل استان بسیار کم دانست و گفت: در صورت نیاز، سخت گیری‌های بیشتر و محدودیت‌های بیشتری اعمال خواهیم کرد.
استاندار بوشهر افزود: حوزه دفتر اجتماعی، سمن‌ها و بازرسی از ظرفیت گروه‌های مردمی برای فهنگ سازی و استفاده از ماسک استفاده کنند و تاثیرات این کار را به ستاد گزارش دهند.
خبرگزاری صداوسیما نوشت،دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان هم با بیان اینکه روند بیماری در استان‌های همسایه رو به افزایش است گفت: باید بیشتر مراقب باشیم.
وی استفاده از ماسک را در ادارات ۹۶ درصد، بانک‌ها ۹۷ درصد، سواحل ۶۰ درصد و صنوف و اماکن ۸۹ درصد عنوان کرد.
در ستاد استانی مدیریت بیماری مصوب شد هیات‌های مذهبی، مراسم‌های دهه آخر ماه صفر را با رعایت شیوه نامه ها‌ی ستاد برگزار، اتوبوس‌های درون شهری از ۵۰ درصد ظرفیت صندلی‌ها استفاده و تالار‌ها نیز بعد از دهه ماه صفر با رعایت شیوه نامه‌ها از ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیتشان استفاده کنند.