مسئولین زحمتکش لبخند را بر چهره خانواده دشتستانی برگرداند+تصاویر
مسئولین زحمتکش لبخند را بر چهره خانواده دشتستانی برگرداند+تصاویر

خبر استان:پس از انتشار خبر و تصاویر این خانواده در فضای مجازی مسئولان به تکاپو افتادند که سفری برای کمک رسانی به این خانواده نیازمند به این منطقه صعب العبور داشته باشند تا به مشکلات این خانواده رسیدگی و ما یحتاج آنها را برای زندگی فراهم آورند.

به گزارش خبر استان، در روزهای گذشته انتشار خبری از خانواده ای عشایری در منطقه ارم دشتستان، روستای رونی با سه فرزند معلول در رسانه های خبری استان موجب شد تا مسئولان به فکر بیافتند؛ خانواده ای که بدون دریافت حقوق نجومی روزگار خود را می گذراند در سخت ترین شرایط بدون سرپناه و داشتن پول برای خرید نان و عزیمت به شهر زندگی می کنند.

پس از انتشار خبر و تصاویر این خانواده در فضای مجازی مسئولان به تکاپو افتادند که سفری برای کمک رسانی به این خانواده نیازمند به این منطقه صعب العبور داشته باشند تا به مشکلات این خانواده رسیدگی و ما یحتاج آنها را برای زندگی فراهم آورند.

حال پس از چند روز از انتشار این خبر، در یک اقدام خیرخواهانه و مردمی برخی از مسئولان شهرستان دشتستان به خانه ببرعلی پور شهبازی پدر این خانواده عشایری رفتند و طی یک اقدام نیکوکارانه توسط خیریه بهار محبت و خیر نیکوکار رزم آور و بسیج سازندگی سپاه دشتستان، ملزومات زندگی، تعدادی کارت هدیه، ویلچر برای فرزندان معلول و مقادیری موادغذایی دراختیار این خانواده نیازمند قرار داده شد.

رحیمی رییس امورعشایر مشکلات این خانواده نیازمند مورد بررسی قرار داد. همچنین حسین حسین پور مدیر عامل موسسه خیریه و نیکوکاری بهار محبت استان بوشهر گفت: تمامی نیازهای اولیه این خانواده برای اسکان دائم را در اختیارشان قرار می دهیم و از این تاریخ به عنوان یکی از مددجویان تحت پوشش نمایندگی ما در دشتستان قرار خواهند گرفت.

در جریان این بازدید مدیر عامل موسسه خیریه و نیکوکاری بهار محبت استان بوشهر به صانعی مسئول نمایندگی خیریه بهار محبت و نماینده خود در دشتستان دستور تشکیل پرونده و تامین دیگر مایحتاج زندگی این خانواده و سه فرزند معلولش را ابلاغ کرد.

 حسین پور گفت: با تعامل و تفاهمی که با فرمانداری شهرستان دشتستان، فرماندهی سپاه جواد الائمه (ع) و سرگرد احمدزاده مسول بسیج سازندگی آن سپاه و دیگر مدیران و مسوولان استانی و شهرستانی داشته و داریم در راستای محرومیت زدایی برابر قانون و فرمایشات مقام معظم رهبری و کمک در امورات نیکوکاری، خیریه، اجتماعی و امور جوانان و کمک به جامعه هدف هرنوع کمکی بتوانیم با توکل به خداوند وکمک مسئولان و خیرین بزرگوار دریغ نمی کنیم و آمادگی داریم درخصوص کمک به محرومین و نیازمندان همکاری و تعامل قانونمند براساس قانون و مقررات  داشته باشیم.

 سرگردا احمد احمدزاده مسئول بسیج سازندگی و نماینده فرماندهی سپاه جوادالائمه (ع) شهرستان دشتستان گفت: اگر اسکان دائم در حوزه استان بوشهر و شهرستان دشتستان باشد حاضریم و آمادگی داریم معادل ۳۰۰ میلیون ریال جهت ساختمان سکونت خانواده عشایر ببرعلی شهبازی اعتبار بگذاریم.

همچنین یزدان پناه معاون بخشداری ارم و نماینده فرمانداری دشتستان از تمامی بانیان خیر این مراسم وکمک خیرخواهانه تشکر نمودند واعلام کردند که فرمانداری و بخشداری هم دراین خصوص کمکهایی نموده اند وکمک های دیگر هم در راستای قانون انجام خواهد گرفت.

رحیمی رییس امور عشایر دشتستان هم ضمن تشکر از مسئولان شهرستان و استان و خیریه بهار محبت اعلام کرد: در راستای کمک به عشایر شهرستان دشتستان تلاشهایی اجرایی، عمرانی و خیرخواهانه انجام شده و از هیچ کوششی دریغ نخواهیم داشت.

سرهنگ نیکنام گفت: حوزه مقاومت تنگ ارم با تمامی پرسنل و بسبجیان آماده هرگونه همکاری در راستای محرومیت زدایی می باشد.  گفتنی است حسین حسین پور مدیرعامل موسسات خیریه بهار محبت استان، رحیمی رییس اداره امور عشایر شهرستان دشتستان،  یزدان پناه معاون بخشداری بخش ارم و نماینده فرماندار دشتستان،  سرگرد احمد احمدزاده مسئول بسیج سازندگی و نماینده فرماندهی سپاه جوادالائمه(ع) شهرستان دشتستان، سرهنگ اسماعیل نیکنام فرمانده حوزه مقاومت تنگ ارم، سرگرد علیپور و سروان احمدی از پلیس پیشگیری نمایندگان فرماندهی انتظامی شهرستان دشتستان از جمله افرادی بودند به جهت بررسی مسائل و مشکلات این خانواده عشایری به منطقه ارم دشتستان رفتند.