۴ درخواست نماینده دشتستان از نوبخت/کاهش مشکل اشتغال با شروع به‌کار واحدهای جدید نیروگاه اتمی
۴ درخواست نماینده دشتستان از نوبخت/کاهش مشکل اشتغال با شروع به‌کار واحدهای جدید نیروگاه اتمی

محمد باقر سعادت گفت:: در ماه‌های اخیر برای ورود سرمایه‌گذار به استان بوشهر مذاکرات زیادی در سطح مرکز داشته‌ام و چندی پیش سرمایه‌گذاری ترک به استان بوشهر سفر کرد و با استاندار و جمعی از مدیران عالی استان مذاکراتی داشت.

به گزارش خبر استان، محمدباقر سعادت شامگاه جمعه در نشست خبری با خبرنگاران در برازجان اظهار داشت: موضوع آب یکی از دغدغه‌های عمومی استان و حتی کشور است و در این زمینه پیگیری‌های وسیعی در سطوح ملی و استانی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: به‌دلیل عدم نظارت صحیحی که از سال‌های قبل در حوزه‌های مختلف مصرف آب، خصوصا آب کشاورزی وجود داشت، هم‌اینک با چالش اساسی آب مواجه هستیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: به‌دلیل استفاده از شیوه‌های سنتی آبیاری در حوزه کشاورزی و هدررفت منابع آبی در این حوزه با محدودیت اساسی در بحث آب مواجه هستیم.

سعادت بیان داشت: آبیاری غرقابی با هدررفت شدید منابع آبی مواجه بود و دولت محترم اقدامات لازم برای اصلاح شیوه‌های آبیاری در حوزه کشاورزی را شروع کرده و در سال‌های بعد شاهد اثرگذاری آن خواهیم بود.

ضرورت اجرای طرح‌های آبخیزداری در دشتستان

وی افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری، آبخوان‌داری و احداث سدهای ذخیره آب موضوعی است که باید از سال‌ها قبل به آن توجه می‌شود، ولی متاسفانه اقدامات لازم در این زمینه صورت نگرفته است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه اینکه بخش اعظمی از آب شرب استان از منابع خارجی تامین می‌شود، در بخش آب شرب با مشکلات متعددی مواجه هستیم و با تدابیر دولتمردان و مدیران ارشد استان، اقدامات خوبی برای رفع این مشکل شاهد هستیم.

سعادت بیان داشت: بر اساس مذاکراتی که میان مسؤولان استان بوشهر و استان فارس صورت گرفته، شاهد پرداخت هزینه خرید محصول کشاورزی استان فارس که از منبع مشترک با استان بوشهر استفاده می‌کنند، بوده‌ایم و به مرور وضعیت به حالت نرمال برمی‌گردد.

وی اضافه کرد: البته در این بین برخی شیطنت‌ها نیز صورت گرفته و برخی کشاورزان اختلالاتی در روند انتقال آب وجود آورده‌اند که از طریق مذاکرات با مسؤولان امنیتی ـ انتظامی و مسؤولان وزارت نیرو برای مدیریت این موضوع مذاکراتی انجام داده‌ایم.

سعادت گفت: احداث آبشیرین‌کن در استان از رویکردهایی است که دولت محترم در سال‌های قبل مورد توجه قرار داده و نقش موثری در کاهش تنش آبی در استان دارد.

پرداخت خسارت ۳۵ میلیارد ریالی به کشاورزان دشتستان

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در ارتباط با پرداخت خسارت کشاورزان از ماه‌های قبل مذاکرات وسیعی با مسؤولان دولتی و مسؤولان صندوق بیمه خدمات کشاورزی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در ماه‌های قبل ۳۵ میلیارد ریال از خسارت کشاورزان دشتستان پرداخت شد و حدود ۵۰ میلیارد ریال از این خسارت باقی مانده که همواره برای پرداخت آن با مسؤولان مربوطه در سطوح ملی و استانی در مذاکره هستیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در روزهای گذشته در ارتباط با نیازمندی‌ها و مشکلات شهرستان مذاکرات مبسوط و جامعی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور داشته‌ام که دستاوردهای خوبی برای شهرستان به دنبال داشت.

۴ درخواست نماینده دشتستان از نوبخت

سعادت با اشاره به محتوای مذاکرات و مکاتبات خود با محمدباقر نوبخت، بیان داشت: موضوع راه‌آهن، تامین اعتبار برای احداث ساختمان جدید بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان، سد دالکی و پرداخت مابقی خسارت کشاورزان از موضوعاتی است که با دکتر نوبخت مطرح کرده‌ام.

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر برای ورود سرمایه‌گذار به استان بوشهر مذاکرات زیادی در سطح مرکز داشته‌ام و چندی پیش سرمایه‌گذاری ترک به استان بوشهر سفر کرد و با استاندار و جمعی از مدیران عالی استان مذاکراتی داشت.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بنا است این سرمایه‌گذار رزومه کاری خود را در اختیار مسؤولان قرار دهد تا در سطح دولت مورد بررسی قرار گیرد و ان‌شاءالله شاهد ورود آن به استان باشیم.

تلاش برای توسعه خدمات  بهداشتی و درمانی  در دشتستان

سعادت بیان داشت: در باب توسعه خدمات بهداشتی درمانی شهرستان طی روزهای قبل با رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور دیداری داشتم و خواهان ارائه خدمات عمومی در بیمارستان تامین اجتماعی برازجان شدم.

وی افزود: دکتر نوربخش با وجود اینکه اعتقاد داشت فعالیت تک‌تخصصی بیمارستان برازجان باعث راندمان بیشتر این بیمارستان می‌شود، قول داد این موضوع در سطوح کارشناسی سازمان تامین اجتماعی بررسی شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث پلی‌کلینیک تامین اجتماعی در شهرستان نیز یکی از درخواست‌هایی بود که با توجه به جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در دشتستان با رئیس ارشد این سازمان مطرح کردم.

سعادت در ارتباط با بخشودگی جرائم تامین اجتماعی شهرداری‌های دشتستان نیز گفت: دکتر نوربخش در ارتباط با این موضوع با مدیرکل تامین اجتماعی استان مذاکرات لازم را داشت و ان‌شاءالله در آینده نزدیک شاهد رفع این مشکل خواهیم بود.

کاهش مشکل اشتغال با شروع به‌کار واحدهای جدید نیروگاه اتمی

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره وضعیت بیکاری در استان و شهرستان، عنوان کرد: طی روزهای گذشته دیداری با مسؤولان نیروگاه اتمی داشته‌ام و ایشان قول مساعد دادند که با شروع‌ به‌کار واحد ۲ و سه نیروگاه شاهد به‌کارگیری برخی از جوانان جویای شغل استان باشیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در پایان این نشست تاکید کرد: درباره موضوعات مختلفی که پیرامون اداره دخانیات مطرح می‌شود، با مسؤولان استانداری رایزنی کرده‌ و تاکید کرده‌ام که باید حقوق مردم دشتستان حفظ شود./فارس