مهارت‌افزایی جوانان استان بوشهر برای اشتغال در صنایع انرژی/سابقه ۲۰۰ ساله نماز جمعه استان
مهارت‌افزایی جوانان استان بوشهر برای اشتغال در صنایع انرژی/سابقه ۲۰۰ ساله نماز جمعه استان

خبر استان: امام جمعه بوشهر گفت: برای حل مشکل بیکاری در استان بوشهر ایجاد تعاونی‌ها و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ویژه در زمینه مدیریت تولید و بازرگانی ضروری است.

به گزارش خبر استان، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت سالروز برگزاری نخستین اقامه نماز جمعه در کشور اظهار داشت: یکی از آموزه‌های سبک زندگی اسلامی توجه ویژه به نماز جمعه است چرا که در فرهنگ اسلامی نماز جمعه دارای جایگاه خاص و ویژه‌ای است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه نماز جمعه مایه آرامش دلها و کمال انسانی می‌شود تصریح کرد: یکی از ساعات متسجاب دعا نماز جمعه است که این مهم محقق شده است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه نخستین امام جمعه پیامبر گرامی اسلام(ص) است افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی نماز جمعه به شکل سازمان یافته احیا شد.

صفایی بوشهری با قدردانی از دست‌اندرکاران ستاد نماز جمعه افزود: اقامه نماز جمعه در بوشهر با شکوه خاصی با مشارکت تمامی دست‌اندرکاران برگزار می‌شود که از تمامی این عزیزان قدردانی می‌شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر قدمت برپایی نماز جمعه در بوشهر را بیش از ۲ قرن دانست و گفت: بر اساس مستندات موجود اقامه نماز جمعه در بوشهر به ۲۰۰ سال پیش بر می‌گردد که آیت‌الله آل عصفور بنیان‌گذار نماز جمعه در این شهر مذهبی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با قدردانی از حضور با شکوه مردم استان بوشهر در نماز جمعه افزود: مردم استان بوشهر از دیرباز در نماز جمعه حضور داشته‌اند که اکنون این آیین سیاسی اجتماعی با عشق به خداوند متعال در استان بوشهر با حضور مردم متدین برگزار می‌شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه کشورهای استکباری به تعهدات خود در برجام عمل نکردند خاطرنشان کرد: ایران بر اساس مفاد تعیین شده در برجام به تعهدات خود پایبند بود اما کشورهای استکباری به ویژه آمریکا که به دنبال جلوگیری از پیشرفت ایران با نگاه براندازانه است نسبت به تعهدات خود بی‌توجهی کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه محکوم کردن ایران از سوی کشورهای غربی به ویژه آمریکا نشان داد که این کشورها  با روح برجام سازش ندارند گفت: ایران بر اساس پایبندی خود که متعهد شده فوق‌العاده آنرا اجرا کرد ولی کشورهای مقابل با بهانه‌های گوناگون از جمله برنامه‌های موشکی، حمایت از حزب‌الله و دیگر بهانه‌ها تعهد خود را در برجام عمل نکردند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه کشورهای غربی و استکباری آغاز برجام را نقطه مهار و کنترل ایران تلقی می‌کردند گفت: هر روز کشورهای مختلف و مجامع حقوق بشری به بهانه‌های مختلف بر روی ایران فشار می‌آورند که مسئولان ایران اسلامی باید با تکیه به نخبگان، جوانان و دانشمندان ایرانی با قدرت بالا راه پیشرفت را ادامه دهند و هیچ اعتمادی به کشورهای غربی نداشته باشند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه کشورهای غربی به دنبال توقف برنامه‌ها و براندازی نظام هستند افزود: اعتماد به آمریکا به معنای اعتماد به سراب، اقتصاد مخرب و بازگشت استبداد و عقب رفت ایران اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: اگر مسئولان به برجام اعتماد و توجه کنند افزایش مشکلات اقتصادی، بیکاری، رکود و تورم در پی دارد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه باید با دید عدم اعتماد و با موضع قدرت با استکبار برخورد کرد افزود: چون زبان استکبار همیشه زبان قدرت است باید با همین زبان با استکبار برخورد کرد.

وی با محکوم کردن کودتا در ترکیه خاطرنشان کرد: اکنون جهان مردم سالاری به ویژه در کشورهای اسلامی است و کودتا از طرف هر کس که بوده محکوم می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر افزود: ترکیه حوادث تلخ و شیرینی دید و اشتباهات فراوانی مثل حمایت از داعش منجر به یک عدم ثبات سیاسی در این کشور شد.

امام جمعه بوشهر با قدردانی از مسئولان مراکز فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در ایجاد طرح‌های مهارت افزایی گفت: استان بوشهر با برنامه‌های تدوین شده در آینده یک استان کاملا صنعتی در زمینه‌های صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، شیلات، کشاورزی، دریانوردی و صنایع اقماری آن صنایع می‌شود که باید با نگاه آمایشی نسبت به پرورش و مهارت‌افزایی نیروهای جوان، نوجوان و کودک استان اقدام شود.

صفایی بوشهری با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه فنی حرفه‌ای استان بوشهر با پارس جنوبی و نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: این تفاهم‌نامه‌ها برای آموزش نیروهای مورد نیاز صنایع پارس جنوبی و نیروگاه اتمی بوشهر منعقد شده که جوانان و نوجوانان برای مهارت‌افزایی باید استقبال کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر مشکل بیکاری در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: استان بوشهر با این همه ظرفیت‌ها نباید شرائط بیکاری آن مانند دیگر استان‌های فاقد زیرساخت‌های اقتصادی باشد که لازم است مشکل بیکاری جوانان استان بوشهر با مهارت‌افزایی برطرف شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه جوانان استان بوشهر اعم از زن و مرد تحصیل کرده نیاز به اشتغال دارد تاکید کرد: برای حل مشکل بیکاری در استان بوشهر ایجاد تعاونی‌ها و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ویژه در زمینه مدیریت تولید و بازرگانی ضروری است./تسنیم