هشدار خاموشی در استان /ساعات اوج مصرف برق  ۱۳ تا۱۷
هشدار خاموشی در استان /ساعات اوج مصرف برق  ۱۳ تا۱۷

خبر استان:مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت:در صورتی که مشترکان برق خانگی در استان بوشهر نسبت به مدیریت مصرف اقدام نکنند احتمال ارائه خاموشی‌های نوبتی در استان بوشهر وجود دارد.

به گزارش خبر استان، آب و هوای گرم، همراه با شرجی طولانی استان بوشهر صبر و تحمل را در کارها از هر فردی می‌گیرد بگونه‌ای که تنها رهایی از این گرمای طاقت فرسا روی آوردن به محل  مناسب خنک است که با کولر گازی محقق می‌شود.

در فصل گرما وسیله‌های خنک کننده نقش مهم و تاثیر بسزایی در جلوگیری از بیماری‌های گوناگون از جمله گرمازدگی دارد.

این شرایط آب و هوایی سبب شده تا استفاده از وسایل سرمایشی پرمصرف از جمله کولرهای گازی افزایش مصرف داشته باشد که این مهم سرانه مصرفی را افزایش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه مصرف برق در این استان ۵ برابر میانگین کشوری است اظهار داشت: بالاترین مصرف برق در بخش مشترکان خانگی  است بگونه‌ای که هر مشترک برق استان بوشهر بطور میانگین سالانه ۱۰٫۲ هزار کیلو وات برق مصرف می‌کند که بیشترین مصرف در کشور است.

امرالله پاراد بیشترین مصرف برق را در کولرهای گازی عنوان کرد و افزود: شرایط آب و هوایی سبب شده تا استفاده از وسائل خنک کننده از جمله کولرهای گازی افزایش یابد.

اوج بار مصرف برق در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت

وی با اشاره به افزایش پیک مصرف برق در استان بوشهر گفت: اوج گرما در استان بوشهر در مرداد ماه است و این در حالی است که اوج بار مصرف برق تا به امروز در استان بوشهر با افزایش ۱۲ درصدی نسبت به سال قبل به ۱۴۴۰ مگاوات رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر با اشاره به اینکه جلوگیری از خاموشی‌ها در استان بوشهر در اختیار مشترکان برق است گفت: در صورتی که مشترکان برق خانگی در استان بوشهر نسبت به مدیریت مصرف اقدام نکنند احتمال ارائه خاموشی‌های نوبتی در استان بوشهر وجود دارد.

پاراد با اشاره به اینکه گرمای مرداد ماه بدون شک مصرف برق در حوزه خانگی افزایش می‌دهد افزود: افزایش پیک مصرف برق با شرائطی که وجود دارد در مرداد ماه از حد طبیعی عبور می‌کند که لازم است مشترکان برق مدیریت مصرف برق در دستور کار خود قرار دهند تا شرائط مصرف برق در استان بوشهر بحرانی نشود.

مدیریت مصرف برق  باید به صورت جهادی پیگیری و عملی شود

وی تاکید کرد: مدیریت مصرف برق در استان بوشهر باید به صورت جهادی پیگیری و عملی شود که این مهم با فرهنگ سازی مناسب می‌تواند در کاهش مصرف برق و جلوگیری از خاموشی‌های تابستانه نقش آفرینی کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر اوج مصرف برق در استان بوشهر را ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۴ عنوان کرد و افزود:مشترکان برق استان بوشهر تلاش کنند ترموستات کولرگازی را بین ۲۳ تا ۲۶ درجه تنظیم کنند.

طرح تغییر ساعات کار ادارات۳ تا ۴ درصد مصرف برق در استان کاهش داد

پاراد با اشاره به اجرای طرح تغییر ساعات کار ادارات استان بوشهر برای کاهش مصرف برق گفت: اجراین این طرح که از ۱۹ تیر اجرایی شد با گذشته ۱۱ روز از اجرای آن ۳ تا ۴ درصد مصرف برق در استان کاهش یافته و این در حالی است که اوج بار  اکنون به ۱۴۴۰ مگاوات رسیده که رشد ۱۲ درصدی دارد.

هر چند به گفته مسئولان برای جلوگیری از خاموشی‌های نوبتی در فصل تابستان، زیرساخت‌های برق استان توسعه یافته و تغییر ساعات کاری ادارات بسبب کاهش مصرف شده ، ولی با وضعیت گرمای تابستان امسال و مصرف بالای برق که در استان وجود دارد، احتمال خاموشی دور از انتظار نیست.

مدیریت مصرف برق از سوی مسئولان و مردم باید توسعه یابد

فرهنگ سازی مناسب، مدیریت مصرف برق از سوی مسئولان و مردم باید توسعه یابد تا خاموشی‌های نوبتی اعمال نشود در صورتی که خاموشی‌های نوبتی اعمال شود، با توجه به گرمای شدید در استان مشکلات مردم دو چندان می‌شود.

استفاده از لوازم خانگی با مصرف انرژی پایین، بالابردن کیفیت لوازم مصرفی منازل توسط تولید کنندگان داخلی و به تبع آن حمایت سازمان‌های مربوطه با تخصیص یارانه برای بهبود مصرف انرژی، استفاده از انرژی‌های نو مثل هسته‌ای خورشیدی، گرمایی و حرکت به سوی جایگزینی انرژی‌های تجدید پذیر توجه شود./تسنیم