نیروهای بومی جایگزین کارکنان پروازی و اقماری در پارس جنوبی
نیروهای بومی جایگزین کارکنان پروازی و اقماری در پارس جنوبی

خبر استان:استاندار بوشهر ‌با ‌اشاره به تاکید وزیر نفت مبنی بر حذف نیروهای پروازی و اقماری در منطقه پارس جنوبی گفت: اکنون بخشی از کارکنان منطقه پارس جنوبی به صورت اقماری و با پرواز رایگان در منطقه حضور می‌یابند.

به گزارش خبر استان، مصطفی سالاری صبح امروز در نشست با مسئولان و مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به نقش مهم و اهمیت مهارت در ایجاد اشتغال پایدار اظهار داشت: مهارت‌افزایی در عرصه‌های مختلف ضمن اینکه تحولی در معیشت خانواده‌ها ایجاد می‌کند زمینه رونق مناطق فراهم می‌کند.

وی اثرگذاری مهارت آموزی را مورد اشاره قرار داد و گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به ویژه در رشته‌‌های فنی و مهندسی باید مهارت‌آموزی در اولویت برنامه خود قرار دهند تا زمینه اشتغال تخصصی پایدار آنان فراهم شود.

استاندار بوشهر با اشاره به نقش مهم مهارت‌افزایی دانشجویان تاکید کرد: دانشجویان در زمان تحصیل به صورت تئوریک آموزش می‌بینند که اثری بخشی آن در مهارت افزایی نمودار و زمینه اشتغال آنان  فراهم می‌شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه دانشجویان سال آخر رشته‌های مختلف به مهارت‌افزایی به طرح‌های اقتصاد مقاومتی پرداخت و افزود: با توجه به ظرفیت‌های متفاوت مناطق روستایی، عشایری و نقاط محروم باید بر‌اساس این قابلیت‌ها زمینه اجرای طرح‌های مختلف تولیدی و اشتغال‌زایی فراهم شود.

سالاری از اجرای طرح‌های مطالعاتی ظرفیت‌های اشتغال‌زایی استان بوشهر خبرداد و گفت: مطالعات  ظرفیت‌های اشتغال‌زایی بر اساس طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی انجام شده که براساس ظرفیت طبیعی و مواهب خدادادی اشتغال روستائیان ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی مهارتی می‌تواند در همه عرصه‌ها نقش خود بهتر ایفا کند تاکید کرد: پارس جنوبی، نیروگاه اتمی و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی  از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر در حوزه اشتغال است که باید برای مهارت افزایی جوانان در این حوزه‌ها سرعت بیشتری داده شود.

استاندار بوشهر با اشاره به تاکید وزیر نفت مبنی بر حذف نیروهای پروازی و اقماری در منطقه پارس جنوبی تصریح کرد: اکنون بخشی از کارکنان منطقه پارس جنوبی به صورت اقماری و با پرواز رایگان در منطقه حضور می‌یابند که بر اساس اعلام وزیر نفت کسانی که در پارس جنوبی شاغل هستند باید در منطقه سکونت یابند و اجرای طرح‌های اقماری در مناطقی مانند عسلویه معنا ندارد.

سالاری تاکید کرد: بر اساس ابلاغ وزیر نفت، افراد شاغل در منطقه پارس جنوبی یا در منطقه ساکن شوند و یا اینکه از نیروهای بومی میزبان در طرح‌های پارس جنوبی استفاده شود.

وی با تاکید بر افزایش طرح‌های مهارت‌افزایی متناسب با نیاز صنایع پارس جنوبی افزود: با حذف استفاده از نیروهای اقماری  در پارس جنوبی، شرائط جدیدی برای جذب نیروهای بومی مهارت دیده در این صنایع فراهم می‌کند که در این عرصه رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای سنگین‌تر می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی راهبردی برای بررسی نیروهای مورد نیاز پالایشگاه‌های پارس جنوبی خاطر نشان کرد: هفته آینده مسئولان استان بوشهر با حضور در پالایشگاه‌های پارس جنوبی مذاکرات مهمی در زمینه نیروهای مورد نیاز صنایع مختلف پالایشگاهی و پتروشیمی انجام می‌دهند که این مهم تاثیر مطلوبی در اشتغال نیروهای بومی مهارتی دارد.

سالاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کنگان را از مراکز مهم و تاثیرگذار در تامین نیروهای مهارتی پارس جنوبی دانست و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده دو مرکز تخصصی آموزش فنی و حرفه‌ای دیگر با این مکانیسم در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بین‌المللی در استان بوشهر تصریح کرد:  با توجه به ظرفیت بالای استان بوشهر در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مرکز مهارت‌افزایی بین‌المللی ایجاد شود تا زمینه افزایش فرصت‌های شغلی و ایجاد فضای کسب و کار بیش از پیش در استان فراهم شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه تامین مربی، ابزارآلات، مواد مصرفی کارگاه‌های مهارتی و اسکان مربیان خیلی مهم است تاکید کرد: نیروگاه اتمی بوشهر باید بر اساس تعهداتش در زمینه آموزش حرفه‌های مهارتی تدوین شده عمل کند و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای باید این آموزش‌ها  را جدی‌تر بگیرد.

سالاری با تاکید بر حمایت کارآفرینان و توجه به بازاریابی محصولات آنان گفت: کارآفرینان در ابعاد گوناگون تولیدی و اشتغالزایی بر اساس ظرفیت‌های مناطق و ایده‌های خلاقانه آنان مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی با قدردانی از خدمات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت‌های استان بوشهر متناسب با نیازها و فرصت‌های شغلی زمینه مهارت افزایی جوانان استان بوشهر با کیفیت بالا تقویت شود تا شاهد تحقق بیش از پیش اهداف ترسیم شده باشیم.