آمار گرمازدگی در استان بالا رفت/مردم از ساعت ۱۱ تا ۱۶ ‌‌از منزل خارج نشوند
آمار گرمازدگی در استان بالا رفت/مردم از ساعت ۱۱ تا ۱۶ ‌‌از منزل خارج نشوند

خبر استان:دادجو گفت: با توجه به افزایش دما در استان بوشهر تعداد افراد گرمازده به این مرکز درمانی نسبت سال قبل افزایش یافته که باید بیماران گرمازده به هشدارهای پزشکان توجه کنند.

به گزارش خبر استان، عبدالرحیم دادجو بعدازظهر امروز در نشست بررسی راه‌های جلوگیری از گرمازدگی در استان بوشهر با بیان اینکه دمای هوای استان بوشهر براساس اداره کل هواشناسی افزایش یافته اظهار داشت: با توجه به افزایش دما و گرمی هوا همراه با تابش آفتاب افرادی که علائمی چون دل‌درد، تهوع و استفراغ و اسهال خونی مشاهده کردند باید به بیمارستان یا مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه تماس‌های مردم بوشهر با اورژانش بیشتر در زمینه گرمازدگی است گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد از تماس‌هایی که روزانه با مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر گرفته می‌شود مربوط به گرما زدگی‌ است.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر تصریح کرد: در تابستان بیماری‌های مرتبط با فصل گرما افزایش می‌یابد که گرمازدگی یکی از آنهاست.

دادجو افزود: بر افروختگی، تنفس کوتاه و سریع، افزایش دمای بدن و بی‌حالی از علائم گرمازدگی‌ است.

وی بهترین راه درمان گرمازدگی را نوشیدن مایعات خنک و ریختن چند قطره آبلیمودر آن دانست و افزود: توصیه می‌شود کسانی که مبتلا به بیماری‌های ریوی، قلبی و دیابت هستند از ساعت ۱۱ تا ۱۶ در فصل تابستان از منزل خارج نشوند، لباس‌های روشن بپوشند، از مایعات استفاده و از مصرف غذا‌های چرب و سرخ‌شده اجتناب کنند.

در همین حال مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش دمای استان بوشهر در فصل تابستان خبر داد و خاطر نشان کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده دمای هوای استان بوشهر در فصل تابستان بین نیم تا ۱٫۵ درجه سانتیگراد نسبت به تابستان گذشته افزایش یافته است.

نادر شفیع‌خدایی افزود: دمای هوای استان بوشهر اکنون به بیش از ۳۶٫۵ درجه رسیده که نسبت به تابستان گذشته قدری افزایش دارد.