کشف ۲ محموله بزرگ قاچاق در آب‌های استان بوشهر
کشف ۲ محموله بزرگ قاچاق در آب‌های استان بوشهر

فرمانده دریابانی استان بوشهر از کشف دو محموله بزرگ قاچاق کالا در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبر استان، سردار قلندر لشکری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه مبارزه با قاچاق  در اولویت برنامه‌های دریابانی است اظهار داشت: دریابانی با داشتن امکانات و تجهیزات پیشرفته تمام عرصه‌های آب‌های خلیج فارس در استان بوشهر زیرپوشش دارد،  فضای این استان را برای قاچاقچیان ناامن کرده است.

وی با بیان اینکه جابه‌جایی هرگونه کالای تجاری بدون مجوز قانونی قاچاق است افزود: دریابانی با قاچاقچیان بدون هیچ گونه اغماضی برخوردقاطع و قانونی می‌کند و تیم‌های عملیاتی دریابانی استان بوشهر با گشت‌های شبانه‌روزی در آب‌های خلیج فارس راه‌های سوءاستفاده در انتقال کالاهای قاچاق مسدود کرده است.

فرمانده دریابانی استان بوشهر از کشف دو محموله قاچاق بزرگ در آب‌های استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: ماموران دریابانی استان بوشهر با توقیف دو فروند لنج تجاری در آبهای این استان ۲ محموله کالای قاچاق به ارز لیون نخ سیگار و کالاهای ضدفرهنگی کشف کردند.

وی  با اشاره به حمله سارقان به یک فروند لنج تجاری در آب‌‌های شهرستان دیر گفت: یک فروند لنج تجاری که از دوبی به شهرستان گناوه در حرکت بود در ۲۰ مایلی شهرستان دیر توسط سارقان مورد حمله قرار گرفت که با اقدامات عملیاتی دریابانی استان بوشهر، مجرمان دستگیر و کالاهای سرقتی از آنان شامل آدامس، ماشین لباسشویی و باطری کشف شد.

لشکری افزود: در هر دو ماموریت علاوه بر توقیف ۲ شناور و دو دستگاه خودرو ۹ نفر دستگیر شدند.

فرمانده دریابانی استان بوشهر با اشاره به اینکه آب‌های استان بوشهر برای قاچاقچیان ناامن است، افزود: در ۳٫۵ ماه گذشته با اقدامات به موقع ماموران دریابانی استان بوشهر انواع کالاهای قاچاق به ارزش ۹۸۰  میلیارد ریال در آب‌های خلیج فارس کشف و ضبط شد.