کرمی:مدارس استان بوشهر مشکل برق دارند/سالاری:هیچ کلاس درسی بدون کولر در استان بوشهر نخواهد بود
کرمی:مدارس استان بوشهر مشکل برق دارند/سالاری:هیچ کلاس درسی بدون کولر در استان بوشهر نخواهد بود

در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر که صبح پنجشنبه برگزار شد مطرح گردید.

به گزارش خبر استان، مصطفی سالاری صبح پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های ویژه‌ای برای آماده سازی مدارس استان بوشهر صورت گرفته است که همه دستگاه‌ها باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی با اشاره به قطع شدن برق برخی از مدارس استان، خاطرنشان کرد: موضوع بدهی برق مدارس استان را پیگیری می‌کنیم و مذاکرات لازم را با شرکت توزیع نیروی برق برای اصلاح روند قطع برق مدارس خواهیم داشت.

استاندار بوشهر خواستار توزیع امکانات و تجهیزات مدارس بر اساس سطح‌بندی شد و اضافه کرد: امسال زمینه توسعه وسایل سرمایشی در مدارس فراهم می‌شود و از ابتدای سال تحصیلی جدید، هیچ کلاس درس بدون کولر در استان بوشهر نخواهیم داشت. 

وی در ارتباط با اراضی با کاربری آموزشی در استان نیز گفت: آموزش و پرورش اراضی مورد نیاز را انتخاب کند و زمین‌های موجود بدون نظر آموزش و پرورش حتی به آموزش عالی هم واگذار نشود.

سالاری با اشاره به اینکه نیازهای آموزشی و بهداشتی و خدماتی دارای اولویت هستند، بیان کرد: دانشگاه را می‌توان در منطقه دیگری ایجاد کرد ولی مدارس را نمی‌توان به منطقه دیگر انتقال داد.

وی در ارتباط با تخصیص ۱۲ درصد اعتبارات آلایندگی استان بوشهر به طرح تقویت بنیه علمی اشاره کرد و افزود: باید اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه صورت گیرد و دهیاران و شوراها به خوبی توجیه شوند و در این صورت شاهد همکاری و مشارکت بیشتری خواهیم بود.

استاندار بوشهر بر لزوم برگزاری مسابقه علمی با مشارکت صدا و سیما تاکید کرد و ادامه داد: یک ریال از این ۱۲ درصد اعتبارات هم در مسیری غیر از برنامه تقویت بنیه علمی هزینه نخواهد شد.


در ادامه ناصر کرمی اظهار داشت: پروژه مهر برای بهسازی وضعیت مدارس از ابتدای خرداد با برگزاری نشست‌های هماهنگی کلید خرده است و شیوه‌نامه به شهرستان‌ها و مناطق ارسال شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح هجرت برای بهسازی تجهیزات مدارس استان، اضافه کرد: در دو سال گذشته شاهد همکاری خوبی برای بهسازی و بازگشایی مدارس بودیم و امیدواریم همکاری دهیاری‌ها و شهرداری‌ها ادامه داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: حضور مسئولان در روز اول مهر در مدارس اهمیت بسیار زیادی دارد و خانواده‌ها را دلگرم‌تر می‌کند و امسال نیز از اول مهر باید همه کلاس‌های درس فعالیت درسی خود را شروع کنند.

وی افزود: امسال اعتبارات بیشتری برای تجهیزات مدارس و رفع مشکلات تجهیزات آسیب‌دیده مدارس تامین شده است که امیدواریم به‌موقع اختصاص یابد تا به اهداف مورد نظر دست یابیم.

کرمی با اشاره  به اینکه برق مدارس استان بوشهر در برخی مناطق قطع شده است، بیان کرد: پیگیر وضعیت برق مدارس هستیم و در دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی این موضوع را بررسی خواهیم کرد و امیدواریم این مشکل به صورت کامل حل شود.

وی ادامه داد: هر چند که شرکت توزیع برق یک ماه به ما وقت داده بود که مشکل برق مدارس حل شود ولی در روزهای گذشته شاهد قطع برق مدارس در برخی مناطق استان بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده اشاره کرد و گفت: تشکیل کمیته‌های تجهیز، ساماندهی نیروی انسانی، ساماندهی فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، برآورد کمبود نیروی انسانی و تعیین سهمیه سرباز معلم از جمله این اقدامات است.

وی در ارتباط با مشکلات آموزش و پرورش استان نیز اظهار کرد: بدهی برق، تخصیص اعتبارات طرح هجرت، کمبود سرانه آموزشی، عدم تخصیص اعتبارات روستامرکزی، عدم جذب نیرو در برخی مناطق از جمله عسلویه از جمله مشکلات است.

کرمی تجهیز آزمایشگاه‌های مدارس را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: توسعه برنامه‌های پژوهشی در دستور کار است.