چوب حراج به زمین های دولتی در بوشهر
چوب حراج به زمین های دولتی در بوشهر

خبر استان:روزنامه پیام عسلویه در مطلبی با عنوان چوب حراج به زمین های دولتی در بوشهر اظهارات شهردار بوشهر که در هفته نامه نسیم جنوب منعکس شده است را بازنشر داده است.

خبر استان: شهردار بوشهر درباره واگذاری زمین های مسکن و شهرسازی در پشت بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر، مطالبات تکان دهنده ای عنوان کرد که نشان از روی دادن یک فاجعه در دستگاه اداری کشور می تواند باشد. میگلی نژاد با اشاره به نشستی که با وزیر مسکن و شهرسازی و مدیران ارشد استانی داشته است، بیان کرد: ‘متاسفانه چوب حراج به ۵۰۰ هکتار از زمین های پشت بیمارستان شهدای خلیج فارس زده شد و هر قطعه زمین ۲۰۰ متری را تنها به مبلغ پنج یا شش میلیون تومان به افراد واگذار کردند و به ثمن بخس اراضی دولتی بر خلاف قانون و مقررات فروخته شدند.’
میگلی نژاد در ادامه گفت: «قبل از واگذاری اراضی از سوی دولت به بخش خصوصی، باید زیرساخت های آن توسط خود دولت ساخته می شد، گذرها، کانالها، آب و برق و گاز و تلفن و کلیه مباحث زیربنایی تامین می شد، آن گاه واگذاری صورت می گرفت».
این در حالی است که انگشت اتهام میگلی نژاد به مدیران مربوطه در دولت احمدی نژاد نشانه رفت که این قانون شکنی آشکار و به تاراج سپردن اراضی دولتی در حالی رخ داده که استانداری، سازمان مسکن و شهرسازی، شورای شهر و شهرداری شاهد این قضیه بوده اند و پیگیری مؤثری در زمان خود انجام نداده اند.
شهردار بوشهر با اشاره به جلسه ای که اخیرادر استانداری با مسئولان داشته، به نقل قول از مدیرکل سازمان راه وشهرسازی پرداخت که مطابق این گفته وی خواهان بازپسگیری زمین های واگذار شده توسط شهرداری شده است.
میگلی نژاد با رد این درخواست، گفت: «ما قویا این خواسته را رد کرده و خواهان جبران تخلف توسط خود سازمان مربوطه از محل اعتبارات دولتی شده ایم؛ ضمن این که سازمان مکلف به احداث زیر ساخت ها می باشد».
همچنین وی اظهار کرد: «شهرداری انرژی بسیار زیادی در خصوص این زمین ها صرف کرده است. ما اصرار داریم که مسئولان مربوطه بپذیرند که اشتباه کرده اند و هزینه جبران این اشتباه را نیز خودشان بپردازند. دلیلی ندارد تاوان اشتباه بزرگ و عظیم دیگران را مردم بیگناه بوشهر از جیب خود بپردازند.»
میگلی نژاد در خصوص ساخت و ساز ها در این منطقه هم گفت:«اگر ساخت و سازی در این زمین ها هم اکنون انجام می شود، مربوط به سال های قبل از ورود بنده به عنوان شهردار است و از زمانی که ما ورود کرده ایم، پروانه ساختی صادر نشده است».