احداث جاده سلامت و رونمایی از بزرگترین تلویزیون شمال استان در آبپخش
احداث جاده سلامت و رونمایی از بزرگترین تلویزیون شمال استان در آبپخش

ندای استان: اعظم صمصامی متولد دی ماه ۱۳۶۱ و اولین و تنها بانوی شهردار در استان بوشهر است. تحصیلات وی مرتبط با حوزه شهرداری است.

به گزارش ندای استان، اعظم صمصامی متولد دی ماه ۱۳۶۱ و اولین و تنها بانوی شهردار در استان بوشهر است. تحصیلات وی مرتبط با حوزه شهرداری است.

 

گزیده ای از مصاحبه ایشان با اتحاد خبر را  در زیر می خوانیم:

¤همسرم، آقای “حجت هاشمی پور”، فوق لیسانس مهندسی مکانیک، مدرس دانشگاه و کارمند مجتمع گاز عسلویه و متولد ۱۳۵۶  است و دو فرزند دختر نیز دارم.

¤من بعد از ازدواج و تولد اولین فرزندم به دانشگاه رفتم و شروع به درس خواندن کردم و با معدل ۱۸ موفق به کسب کارشناسی معماری از دانشگاه شیراز شدم. دوره ارشد را نیز در دانشگاه مازندران گذراندم.

¤به هنر و ورزش بسیار علاقمندم و  والیبال را به شکل حرفه ای کار کرده و در عرصه هنر نیز نقاشی کار کرده و البته یک بار بازیگری نیز نموده ام.

¤تحصیلات من مرتبط با حوزه شهرداری است. مدرک لیسانس در رشته معماری و فوق لیسانس در رشته طراحی شهری با گرایش شهرسازی دارم.در حوزه های متنوع فضای سبز، طراحی، تولید، اجرا و پیمان نفوذ کرده ام، سابق بر این دفتر فنی و مهندسی داشته ام و در طراحی ساختمان، و عمران هم تجربه دارم، همچنین در حوزه راه و آسفالت کار کرده ام و جزییات نقشه، نما، زیباسازی، و شهرسازی، عمران و غیره را از نزدیک لمس کرده ام.

¤به عنوان فردی که صرف نظر از جنسیت مدیریت یک مجموعه شهری را بر عهده گرفته ام، فکر می کنم مدیریت و مسئولیت زن و مرد نمی شناسد. تخصص و تجربه فرد مهم است. معتقدم اگر زنان تلاش کنند قطعا به موفقیت خواهند رسید.

¤من در ساعات مختلف شبانه روز، و حتی در مواقع بارندگی در کنار ماشین آلات و پرسنل بوده ام تا کار را پیش ببریم، زیرا اعتقادم این است هنگامی که مدیر مجموعه در کنار پرسنل باشد قطعا نتیجه بهتری حاصل خواهد شد. با این حال از کارهای پوپولیستی خوشم نمی آید، چون نیروهای شهرداری آموزش دیده اند و می توانند کار خود را انجام دهد و دیگر نیازی به من در آن حوزه نیست، مثلا اینکه بخواهم پشت لودر یا تراکتور بنشینم و صرفا عکس بگیرم. اما اگر بحث فرهنگسازی باشد از این کار دریغ نخواهم کرد.

¤نصب المان  و نورپردازی از اقدامات شاخص شهرداری آبپخش  است و بنا داریم تا عید نوروز المان های خاص و بومی منطقه آبپخش مثل اسب سواری، پرندگان بومی و… نصب و رونمایی شود. دیوار سنتی و اصلاح ورودی شهر، پیاده روسازی سه محله به صورت همزمان، نصب ۳ آبنمای ریتمیک خطی در سطح شهر، رونمایی از بزرگترین تلویزیون شمال استان در آبپخش و چندین پروژه ی دیگر که همگی در دست اقدام هستند

¤جاده سلامت یک پروژه بسیار بزرگ است که طی تفاهم نامه ای میان استانداری بوشهر و شهرداری آبپخش طراحی شده و در دست اجرا می باشد.

طراحی این پروژه توسط جوانان شهر آبپخش اتجام شده است، یعنی ما یک دعوت نامه برای جوانان معمار و متخصصین و دانشجویان شهر ارسال نمودیم و سپس به همراه این عزیزان بازدید از محل پروژه صورت گرفت. در نهایت طراحی و نظارت توسط ۱۴ تن از جوانان آبپخش انجام گرفت که این اقدام هم مقرون به صرفه

¤هدف اصلی من در تمام برنامه هایم شاد کردن مردم است و در اولویت تمام برنامه ها از فرهنگی، عمرانی، اجتماعی و هر آنچه که هست ابتدا این بوده که اگر بازخورد نهایی آن شاد کردن دل مردم باشد اقدام کنم.

¤اعتقادم بر این است که مسئولان هر چقدر هم کار کنند، این رسانه و مطبوعات است که می تواند بازخورد و عملکردها را به سمع و نظر عموم رسانده و مکمل کار ما و انگیزه ای برای ادامه کار و پویایی اجتماع باشند.