فوق العاده حقوق کارمندان چهار شهر استان پرداخت می شود
فوق العاده حقوق کارمندان چهار شهر استان پرداخت می شود

خبر استان:عوض پور گفت:برای دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر تا سقف ۲۵ درصد امتیاز حقوق ثابت و برای سایرین تا ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبر استان، رضا عوض پور روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در بندهای ‘ث’ و ‘ج’ ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه تکالیفی برای سازمان امور اداری و استخدامی تعیین شده تا نسبت به افزایش فوق العاده حقوق کارمندان دولت در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اقدام کند که برای دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر تا سقف ۲۵ درصد امتیاز حقوق ثابت و برای سایرین تا ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: این افزایش فوق العاده حقوق از شهریور ماه جاری در حکم حقوقی کارمندان مناطق عملیاتی استان بوشهر شامل بندرهای دیلم، گناوه و بوشهر و جزیره خارگ اصلاح شده و مابالتفاوت حقوق پرداختی به آنها از اول فروردین ماه سال جاری مهرماه به حساب کارمندان این مناطق واریز می شود.

عملیات اجرایی طرح راه آهن بوشهر – شیراز آغاز می شود
وی در ارتباط با پروژه راه آهن شیراز-بوشهر گفت: این پروژه ابتدا با وجود اینکه طول کامل آن ۴۵۰ کیلومتر است، تنها ۲۵۰ کیلومتر آنها مجوز شورای اقتصاد را گرفته بود که با اصلاحات انجام شده هم اکنون کل این طرح مجوز شورای اقتصاد را گرفته است.
عوض پور ادامه داد: در این ارتباط مناقصه اجرای ۲ قطعه طرح یاد شده به طول ۱۸ و ۷ کیلومتر با ۲ هزار میلیارد ریال برگزار شد که مقرر شد در ۲ ماه آتی این پروژه از سمت شهر اهرم استان بوشهر به استان فارس که به نوعی سخت ترین بخش مسیر است، آغاز شود.
وی یادآور شد: با تامین پنج میلیارد یوآن چین به عنوان فاینانس که در مجموع اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال است سایر اعتبار مورد نیاز این پروژه تامین می شود.

 اجرای طرح های ملی استان بوشهر ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار می خواهد 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: برای اجرای طرح های ملی استان بوشهر از قبیل راه آهن شیراز – بوشهر، آزاد راه، بیمارستان و آبشیرین کن در خوشبینانه ترین حالت حدود ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
عوض پور ادامه داد: این در حالی است که مجموع اعتبارات استان بوشهر در سال جاری تاکنون ۹ هزار میلیارد ریال و از لحاظ تخصیص نیز با ۶۵ درصد تخصیص رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
وی یادآور شد: مجموع طرح های نیمه تمام استان بوشهر ۲ هزار و ۷۰ طرح است که برای اجرای آنها ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

از محل اعتبارات سفر نوبخت به بوشهر ۲ هزار خانه برای مددجویان این استان ساخته می شود
عوض پور ادامه داد: از محل سفر محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان بوشهر دستور احداث ۲ هزار واحد مسکونی برای مددجویان این استان صادر شده که قسط نخست آن به میزان ۲۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.
وی گفت: مقرر شده با ۴۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان برنامه بودجه و ۴۰۰ میلیارد ریال کمیته امداد امام خمینی (ره) در مجموع ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث ۲ هزار واحد مسکونی مددجویان استان هزینه و ۱۰۰ میلیار ریال باقیمانده نیز به عنوان کمک هزینه ازدواج و تامین جهیزیه به زوج های جوان پرداخت شود.

طرح های سفر رئیس جمهوری و مسئولیت های اجتماعی وزات نفت در استان بوشهر
عوض پور در ارتباط با پروژه های سفر دیماه سال ۱۳۹۳ رئیس جمهوری و هیات دولت به استان بوشهر گفت: در این ارتباط تاکنون استادیوم ۱۵ هزار نفری بوشهر، دانشکده کشاورزی برازجان تکمیل شده است.
وی افزود: طرح فاضلاب بوشهر نیز تاکنون ۸۰۰ میلیارد ریال نقدینگی برای استان داشته و گرفتن ابلاغ جدید برای دریافت اعتبار مجدد بزودی اجرایی می شود.
ایرنا نوشت،عوض پور ادامه داد: یک سری پروژه ها مانند بزرگراه بوشهر-دیر نیز باید از محل مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت اجرا شود که آنها تنها قول تامین اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی دادها ند اما با توجه به قرار گرفتن منطقه ویژه پارس شمالی در مسیر این جاده در صددیم که کل اعتبار مورد نیاز پروژه را وزارت نفت تامین کنند.
وی گفت: در این ارتباط بزودی نشستی با حضور مسئولان استان و وزارت نفت برای بررسی این پروژه برگزار می شود.