یک کشته و دو مجروح در حمله گارد امارات به لنج بوشهری
یک کشته و دو مجروح در حمله گارد امارات به لنج بوشهری

خبر استان:مالک لنج بوشهری با اشاره به این که این لنج ۹ سرنشین داشته است، افزود: ملوان کشته شده، ۳۰ سال داشته و صاحب یک فرزند بوده است..

به گزارش خبر استان، در تازه ترین حادثه، تیراندازی گارد دریایی امارات متحده عربی به لنج بوشهری باعث مرگ یکی از خدمه، مجروح شدن ۲ نفر دیگر و بی خبری از وضعیت سایر حاضران در شناور شده است.

عمار ماهینی مالک این لنج افزود: این لنج ماهیگیری حدود ساعت  ۱۶ چهارشنبه پس از پایان صید در منطقه مُطاف حوالی آب‌های عسلویه، در حالی که قصد داشتند به بوشهر برگردند با حمله پلیس امارات رو به رو شدند  که یاسین لطفی پور از سرنشینان شناور بر اثر تیراندازی کشته شده، دو خدمه دیگر با نام های حیدر ماهینی و حسن آلبوسین مجروح شدند.

وی با اشاره به این که این لنج ۹ سرنشین داشته است، افزود: ملوان کشته شده، ۳۰ سال داشته و صاحب یک فرزند بوده است.

تصویر یاسین لطفی پور قربانی تیراندازی به لنج بوشهری

ماهینی ادامه داد: یکی از خدمه در آخرین تماسی که داشت گفت، در نزدیکیامارات متحده عربی هستند و پس از آن دیگر خبری از آن‌ها نیست.

وی گفت: در حال پیگیری موضوع از طریق نمایندگی وزارت امور خارجه و شیلات هستیم.

در همین حال محمد کارگر رئیس اتحادیه صیادان استان بوشهرنیز در گفتگو خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ساعت ۱۷ روز چهارشنبه مالک لنج در تماس تلفنی این موضوع را اطلاع داد و از همان لحظه پیگیری‌ها را از طریق وزارت امورخارجه آغاز کردیم.

نخستین بار نیست که لنج‌های بوشهری با تیراندازی گارد ساحلی کشور‌های حوزه خلیج فارس رو به رو می‌شوند؛ کاری که خلاف مقررات بین المللی و حسن همجواری است.

بار‌ها پیش آمده لنج‌های بوشهری به علت نقص فنی و گرفتارشدن در امواج ناخواسته واردآب‌های کشور‌های حوزه خلیج فارس شده‌اند و گارد ساحلی این کشور‌ها به همین بهانه به لنج‌ها تیراندازی کرده‌اند.

این رفتار درحالی رخ می‌دهد که درنوبت‌های متعدد شناور‌های این کشور‌ها وارد آب‌های جمهوری اسلامی ایران شده‌اند، اما هیچ گاه نیرو‌های کشورمان به سمت آن‌ها تیراندازی نکرده‌اند.