پیشگیری از جرم در استان بوشهر با مشارکت هنرمندان
پیشگیری از جرم در استان بوشهر با مشارکت هنرمندان

خبر استان:معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر گفت: هنرمندان در عرصه‌های انتقال فرهنگ و مقابله با آسیب‌های اجتماعی نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.

به گزارش خبر استان، سید احمدرضا فرهی ظهر امروز در نشست با هنرمندان فیلم‌ساز و عکاس بوشهر با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و بزرگداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران با وفایش اظهار داشت: در این هفته برنامه‌های مهمی تدارک و تدوین شده که همه قشرهای مردم از رسالت قضا و نقش این قوه در تحقق حقوق عامه مردم آگاه می‌شوند.

وی با اشاره به نقش مهم و موثر هنرمندان در جامعه و فرهنگ سازی تصریح کرد: هنر و هنرمند مؤثرترین وسیله برای ارشاد و تبلیغ در مقابل جهل و نا آگاهی و فساد درون جامعه و فرهنگ سازی است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه هنرمندان در ترویج قانون‌مداری و یا قانون گریزی در جامعه نقش مؤثری دارند تصریح کرد: جرم معلول عوامل مختلفی در جامعه  است و هنرمندان می‌توانند بسیاری از این عوامل را در جامعه کنترل و هدایت کنند.

فرهی ضمن بر شمردن عوامل مؤثر در کاهش کنترل سطح فرهنگی جامعه و ایجاد زمینه‌های بزهکاری و ناهنجاری‌های اجتماعی افزود: در حال حاضر هنرمندان در ارتقا سطح فرهنگ نقش بسزایی را ایفا می‌کنند و هنرمند واقعی هیچوقت به خود اجازه نمی‌دهد که مرتکب جرم و ناهنجاری‌  شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان  استان بوشهر با برنامه ریزی مناسب می‌توانند در پیشگیری از  وقوع جرم تأثیر گذار باشند گفت: هنرمندان در عرصه‌های انتقال فرهنگ و مقابله با تهاجم فرهنگی نقش مهم و تاثیرگذاری دارند که باید از توانمندی هنرمندان استان بوشهر در پیشگیری از جرم بیشتر بهره‌برداری شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر ضمن تأثیر هنر بر ذهن، افکار و اندیشه مردم یک جامعه خاطرنشان کرد: بی‌شک جامعه‌ای که به هنر و هنرمندان اهمیت می‌دهد کمتر دچار آسیب و انحرا فات اجتماعی و جرایم می‌شود.

وی از اجرای پیشگیری از جرم با مشارکت هنرمندان خبرداد و تصریح کرد: هنرمندان در عرصه‌های انتقال فرهنگ و مقابله با آسیب‌های اجتماعی نقش مهم و تاثیرگذاری دارند که  با استفاده از توانمندی این قشر روش‌های نوین پیشگیری از جرم در استان بوشهر اجرایی می‌شود.

فرهی بابیان اینکه تعامل بین هنرمندان و ایجاد آثار هنری می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرایم داشته باشد بیان کرد: ذهن هنرمندان باید معطوف به جامعه باشد و در آثار خود نیز به این موضوع توجه داشته باشند./تسنیم

Visited 1 times, 1 visit(s) today