خبر استان:مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار کارگاه در استان فعال است، گفت: تامین اجتماعی استان، تقریبا به ازای هر کارگاه، ۵۷۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

به گزارش خبر استان، یونس خسروانی صیح شنبه در نشست با اعضای انجمن صنایع و تولیدکنندگان استان بوشهر اظهار داشت: صاحبان صنایع و تولیدکنندگان، شرکای سازمان تامین اجتماعی محسوب می شوند و ماهیت این سازمان، تامین امنیت آنها است تا امنیت تولید و اشتغال در جامعه فراهم شود.

وی ادامه داد: تامین امنیت بخش های تولید و صنعت، هم جزو قانون اساسی کشور است و هم عرف و عقل آن را تایید می کند لذا صاحبان صنایع، در سازمان تامین اجتماعی، «صاحب خانه» محسوب می شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر با اشاره به اینکه این سازمان در سال ۹۴، ۲۴۵ میلیارد ریال بابت بیمه بیکاری در استان پرداخت کرده است، افزود: ۲۷۶ میلیارد ریال در قالب تعهدات کوتاه مدت توسط این سازمان به مشمولین پرداخت شده است.

خسروانی، میزان پرداختی این سازمان به مستمری بگیران استان در سال گذشته را ۲۵۷.۱ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: مجموع پرداخت تعهدات تامین اجتماعی در بوشهر در سال ۹۴، سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال و مجموع پرداخت در بخش درمان استان نیز ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده که روی هم رفته پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال نقدا توسط این سازمان در استان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار کارگاه در استان فعال است، ابراز داشت: تامین اجتماعی استان، تقریبا به ازای هر کارگاه، ۵۷۰ میلیارد ریال و با توجه به جمعیت تقریبا یک میلیونی استان، حدودا به ازای هر نفر، ۵۷.۵ میلیون ریال هزینه کرده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر با اعلام اینکه این سازمان ماهیانه ۴۴هزار میلیارد ریال در قالب تعهدات به مشمولین خود پرداخت می کند این پرداخت ها بدون دریافت یک ریال اعتبار دولتی صورت می گیرد که این مبالغ با پول وایز شده به صندوق سازمان، توسط شرکا، تامین می شود.

صاحبان صنایع، در تامین اجتماعی «صاحب خانه» هستند

خسروانی ادامه داد: اینکه می گوییم این سازمان، خانه صاحبان صنایع است، شعار نیست بلکه واقعیت دارد اما ورود صاحب خانه به اتاق و حوزه های مختلف نیز مستلزم رعایت برخی ضوابط و مقررات است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، اشتغال، مهمترین چالش کشور محسوب می شود و تامین اجتماعی به منظور رونق اشتغال و تامین آن، دست همه فعالان عرصه صنعت، تولید و اشتغال را می فشارد و آماده همکاری با ایشان برای رفع دغدغه آنان است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر با تصویب بخشودگی جرایم کارفرمایان در دولت، از اجرای این مصوبه از روز شنبه هفته آینده خبر داد و گفت: این مصوبه مخصوص واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی است.

خسروانی با بیان اینکه تاکید سازمان بر لحاظ رویکرد علمی است، افزود: در دنیای امروز نمی توان با رویکرد غیر علمی مدیریت کرد.

برخی از مشکلات صنعت، ناشی از سوء مدیریت است

وی بخشی از مشکلات امروز صنایع را از نتایج سوء مدیریت دانست و تصریح کرد: برخی صنایع، مشکل را با ایجاد مشکلی دیگر حل کرده اند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر از اجرای سه طرح مهم اس.اس.ان (شماره تامین اجتماعی متمرکز)، بازرسی هوشمند و ابلاغ لیست اینترنتی در استان خبر داد و تاکید کرد: با تکمیل اجرای این طرح ها، تعیین دقیق جامعه هدف، زمینه همکاری تامین اجتماعی با صنعتگران و تولیدکنندگان در حوزه های مختلف بهبود می یابد.

خسروانی با اشاره به صرفه جویی بیش از ۳۰۰هزار میلیارد تومانی از زمان اجرای طرح اس.اس.ان در کشور تا کنون، اضافه کرد: با تکمیل اجرای این طرح، خدمات بیشتری به ذیحقان مشمول، ارایه خواهد شد.

وی گفت: ضریب لیست اینترنتی در استان به بالای ۹۰درصد رسید است و با این ترتیب، تنها کارفرمایان هستند که در لیست های خود دخل و تصرف می کنند و در آینده ای نزدیک ابلاغ بدهی تنها از طریق ایمیلی مشخص به کارفرمایان ابلاغ خواهد شد.

جزئیات طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر تاکید کرد: در راستای تحقق شعار امسال، اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، تمهیداتی را برای حل مشکلات صاحبان صنایع استان در نظر گرفته ایم.

خسروانی ادامه داد: دو کمیته بخشودگی جرایم کارفرمایان، در ستاد مرکزی سازمان و استان تشکیل شده و در این هفته اجرای آن ابلاغ خواهد شد که طی آن کارگاه های تولیدی، صنعتی و معدنی که به واسطه مسایل خارج از اراده شان، دچار مشکل شده اند، می توانند از شرایط آن بهره مند شوند.

وی افزود: بر اساس این طرح، اگر کارگاه ها نسبت به پرداخت بدهی شان ظرف مدت یکسال اقدام کنند، جرایم آنها ۱۰۰ درصد بخشوده می شود و اگر بدهی را ظرف مدت بیشتر از یکسال بپردازند، درصدی از جرایم را باید بپردازند که شرایط کامل آن در اختیار کارفرمایان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر اظهار داشت: همچنین بر اساس این طرح، بدهی های کارگاه های کوچک یک تا ۵۰ نفره و زیر ۱۰۰ نفر مانع دریافت تسهیلات آنها نخواهد بود ضمن اینکه اختیار تقسط بدهی برای کارگاه هایی که این بخشودگی شامل حال آنها نشود را داریم.

تاکید بر دفاع از اشتغال و حقوق کارگران

خسروانی با اشاره به اینکه این سازمان، مرجع تعیین کارگاه‌ها و یا نوع سخت و زیان آور بودن مشاغل نیست و تنها مجری قوانین و مقررات آن محسوب می شود، تاکید کرد: سیاست ما در استان همچون سیاست سازمان در کشور، حمایت از اشتغال، تولید ملی و جلوگیری از تضییع حقوق کارگران به عنوان شرکای اجتماعی سازمان است.

وی ادامه داد: در این ارتباط با اینکه شرکت صدرای بوشهر بدهی میلیاردی به سازمان تامین اجتماعی دارد لیکن به منظور حمایت از اشتغال و تولید در استان، مجوز دریافت لیست های این شرکت بزرگ را صادر کردیم و همین جا اعلام می کنیم آماده تعامل با همه واحدهای صنعتی و تولیدی استان که در راستای اشتغال زایی و تولید مولد گام برمی دارند، هستیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر رویکر این اداره کل، کمک به صنایع و تولیدکنندگان است لذا آمادگی داریم یک روز کامل کاری با حضور روسای شعب مربوطه مشکلات تک به تک صنایع استان را بررسی کرده و تمهیدات لازم را در نظر بگیریم.

گفتنی است، در این نشست تعدادی از اعضای انجمن صنایع استان مشکلات و دغدغه های مربوط به حوزه کاری تامین اجتماعی را با مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر درمیان گذاشتند و خسروانی بابت تشکیل این جلسه و پیگیری دغدغه هایشان قدردانی کردند.

منبع:مهر

Visited 1 times, 1 visit(s) today