انتشار کتاب بانوی پژوهشگر بوشهری در آمریکا +عکس
انتشار کتاب بانوی پژوهشگر بوشهری در آمریکا +عکس

خبر استان:از این پژوهشگر ادبی و مدرس دانشگاه، پیش از این آثار دیگری همچون «بررسی واژه شناسی و آواشناسی گویش بردستان»، «صرف و نحو واژگان گویش بردستان» و «بررسی گویش دشتستان» به چاپ رسیده است.

به گزارش خبر استان کتاب “واژه شناسی زبان سنسکریت” که نویسنده آن دکتر مرصع صیادی است، توسط دانشگاه HUA  فلوریدا در آمریکا انتشار یافته و هفته آینده از سوی موسسه انتشاراتی آمازون به فروش گذاشته می شود.
دکتر صیادی در گفت و گو با پیغام ضمن تایید این خبر در باره موضوعات مورد پژوهش در این کتاب گفت:  کتاب واژه شناسی زبان سنسکریت به بررسی واژگان اعم از افعال اسم ها و تصریف نشدنی ها و  ریشه شناسی واژگان پرداخته است.
زبان سنسکریت یکی از زبان های باستانی و جزو خانواده هند و اروپایی است. این زبان قرابت زیادی به اوستایی و فارسی باستان دارد ولی از نظر واژگانی و دستوری خیلی  کاملتر و غنی تر است.
به گفته این پژوهشگر، تجزیه و تحلیل واژگان و دستور زبان در کتب واژه شناسی زبان سنسکریت بر اساس اشتهادیایی «پانینی» صورت پذیرفته است. 

«آواشناسی و خط سنسکریت»، «سنسکریت و ادبیات» و  «سنسکریت و زبان شناسی»، دیگر بخش های این کتاب را تشکیل می دهند.
دکتر مرصع صیادی دارای دکترای فرهنگ و زبان های باستانی از کشور هند است.
از این پژوهشگر ادبی و مدرس دانشگاه، پیش از این آثار دیگری همچون «بررسی واژه شناسی و آواشناسی گویش بردستان»، «صرف و نحو واژگان گویش بردستان» و «بررسی گویش دشتستان» به چاپ رسیده است.
وی همچنین کتاب های  «ترجمه دایره المعارف بزرگ پورانا»، «ترجمه اسناد کنسولگری بریتانیا در خلیح فارس»، «بررسی واژگان مشترک فارسی و هندی»، «بررسی گویش کولی های بوشهر» و «ریشه شناسی منتخبی از واژگان سنسکریت در گویش های جنوب غربی»، را در دست چاپ دارد.
گفتنی است طرح جلد کتب واژه شناسی زبان سنسکریت را پوریا بهرام نژاد،هنرمند گرافیست بوشهری، انجام داده و این طرح از میان چند طرح پیشنهادی از سوی دانشگاه HUA فلوریدا پذیرفته شده است.

Visited 1 times, 1 visit(s) today